Az alkoholmentes szegmens, ami az alkoholmentes lagereket és radlereket is tartalmazza, az elmúlt 10 évben jelentős növekedést mutatott.
Nem vicc, több mint 6 ezer forintot spóroltunk csak azzal, hogy a menő márkák helyett sajátmárkás terméket vettünk le a polcról, ezzel pedig csaknem féláron tudtuk le a nagybevásárlást. Képzeletbeli bevásárlókosarunkkal összesen 20 terméket hasonlítottunk össze, mutatjuk a részleteket.
A magyar fogyasztókról köztudott, hogy rendkívül árérzékenyek. Talán éppen ez lehet az oka annak, hogy a Gfk kutatása szerint 2015-ben minden negyedik forintot a boltok sajátmárkás termékeire költöttük el, hiszen ezeket általában olcsóbban megvásárolhatjuk, a velük versenyben lévő ismert, úgynevezett gyártói márkákkal szemben.
Természetesen tudjuk, hogy nem lehet teljesen összehasonlítani például egy Coca-Colát egy sajátmárkás kólával, vagy egy Pick téliszalámit egy másik sajátmárkás szalámival, hiszen az összetevőik és így a minőségük is különbözhet, de ettől függetlenül a magyarok sokszor vásárolnak sajátmárkás termékeket.
Az egyik nagy magyarországi üzletlánc pedig legújabb kampányában azzal hirdeti magát, hogy összehasonlítja az által kínált sajátmárkás termékek árait a gyártói márkák áraival.
KATTINTS! A boltok aktuális akciós ajánlataiért
Ennek kapcsán lettünk kíváncsiak arra, pontosan mekkora is a különbség, ha a képzeletbeli bevásárlókosarunkba csak sajátmárkás terméket teszünk, és vajon mennyi lesz a végösszeg, ha csak gyártói márkákkal pakoljuk tele a kosarunkat?! Az eredmény magáért beszél.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Képzeletbeli kosarunkba összesen 20 tétel szerepel. Többek között olyan alapvető dolgok, mint a mustár, a majonéz, a szeletelt téliszalámi vagy épp a folyékonymosószer. Az árakat külön-külön összehasonlítva is nagy különbségeket láthatunk.
Például egy csomag Ariel mosókapszulával 100 forintra jön ki egy mosás, míg az érintett áruházlánc sajátmárkás mosókapszulájával már csak 80 forintra. A Szentkirályi ásványvízből pedig 1,5 litert 119 forintért vehetünk meg, míg a bolt sajátmárkás ásványvize csak 55 forintba kerül. A sok apró különséget összegezve a bevásárlásunk végösszege:
- gyártói márkákból: 15 570 forint.
- sajátmárkás termékekből: 8 696 froint
Az összehasonlításunknál fontos azonban figyelembe venni azt, hogy az érintett áruházlánc akciós újságaiból dolgoztunk, amelyben vélhetően a nagy árkülönbség kihangsúlyozása a cél, tehát a boltokban nem biztos, hogy mindig ekkora árkülönbségeket tapasztalunk majd. Ráadásul az árakat az is nagyban befolyásolja, hogy éppen milyen termékkategóriáról van szó. Ettől függetlenül az elmondható, hogy aki ügyesen válogat, akár több ezer forintot is megspórolhat a boltok sajátmárkás termékeivel.
Külön érdekesség, hogy a Pénzcentrum terméktesztjein rendszerint valamelyik boltnak a sajátmárkás terméke végez az élen, vagy legalábbis biztosan bekerül egy a legjobbak közé. Mindezt annak ellenére, hogy az árak mellett az ízekre is nagy hangsúlyt fektetünk a tesztjeink során.
Íme, néhány tesztünk a közelmúltból:
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








