Több mint ezer, ismert sportmárkák és külföldi klubcsapatok logójával ellátott hamis terméket találtak a pénzügyőrök egy vállalkozás székhelyén.
Nem vicc, több mint 6 ezer forintot spóroltunk csak azzal, hogy a menő márkák helyett sajátmárkás terméket vettünk le a polcról, ezzel pedig csaknem féláron tudtuk le a nagybevásárlást. Képzeletbeli bevásárlókosarunkkal összesen 20 terméket hasonlítottunk össze, mutatjuk a részleteket.
A magyar fogyasztókról köztudott, hogy rendkívül árérzékenyek. Talán éppen ez lehet az oka annak, hogy a Gfk kutatása szerint 2015-ben minden negyedik forintot a boltok sajátmárkás termékeire költöttük el, hiszen ezeket általában olcsóbban megvásárolhatjuk, a velük versenyben lévő ismert, úgynevezett gyártói márkákkal szemben.
Természetesen tudjuk, hogy nem lehet teljesen összehasonlítani például egy Coca-Colát egy sajátmárkás kólával, vagy egy Pick téliszalámit egy másik sajátmárkás szalámival, hiszen az összetevőik és így a minőségük is különbözhet, de ettől függetlenül a magyarok sokszor vásárolnak sajátmárkás termékeket.
Az egyik nagy magyarországi üzletlánc pedig legújabb kampányában azzal hirdeti magát, hogy összehasonlítja az által kínált sajátmárkás termékek árait a gyártói márkák áraival.
KATTINTS! A boltok aktuális akciós ajánlataiért
Ennek kapcsán lettünk kíváncsiak arra, pontosan mekkora is a különbség, ha a képzeletbeli bevásárlókosarunkba csak sajátmárkás terméket teszünk, és vajon mennyi lesz a végösszeg, ha csak gyártói márkákkal pakoljuk tele a kosarunkat?! Az eredmény magáért beszél.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Képzeletbeli kosarunkba összesen 20 tétel szerepel. Többek között olyan alapvető dolgok, mint a mustár, a majonéz, a szeletelt téliszalámi vagy épp a folyékonymosószer. Az árakat külön-külön összehasonlítva is nagy különbségeket láthatunk.
Például egy csomag Ariel mosókapszulával 100 forintra jön ki egy mosás, míg az érintett áruházlánc sajátmárkás mosókapszulájával már csak 80 forintra. A Szentkirályi ásványvízből pedig 1,5 litert 119 forintért vehetünk meg, míg a bolt sajátmárkás ásványvize csak 55 forintba kerül. A sok apró különséget összegezve a bevásárlásunk végösszege:
- gyártói márkákból: 15 570 forint.
- sajátmárkás termékekből: 8 696 froint
Az összehasonlításunknál fontos azonban figyelembe venni azt, hogy az érintett áruházlánc akciós újságaiból dolgoztunk, amelyben vélhetően a nagy árkülönbség kihangsúlyozása a cél, tehát a boltokban nem biztos, hogy mindig ekkora árkülönbségeket tapasztalunk majd. Ráadásul az árakat az is nagyban befolyásolja, hogy éppen milyen termékkategóriáról van szó. Ettől függetlenül az elmondható, hogy aki ügyesen válogat, akár több ezer forintot is megspórolhat a boltok sajátmárkás termékeivel.
Külön érdekesség, hogy a Pénzcentrum terméktesztjein rendszerint valamelyik boltnak a sajátmárkás terméke végez az élen, vagy legalábbis biztosan bekerül egy a legjobbak közé. Mindezt annak ellenére, hogy az árak mellett az ízekre is nagy hangsúlyt fektetünk a tesztjeink során.
Íme, néhány tesztünk a közelmúltból:
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








