A Praktiker országos hálózatában bevezeti a qvik mobilfizetést, a vásárlók így még több lehetőség közül választhatnak, ha bankkártya nélkül szeretnék rendezni a vásárlást.
Alapvetően az előre gondolkodás jellemez bennünket, ami a karácsonyi ajándékokat illeti: a magyarok négyötöde tervezi meglepni a szeretteit, többségük pedig már november előtt elkezdett vásárolni.
Az utóbbi évek tendenciája, hogy egyre több áruházlánc és online bolt csatlakozik a "Balck Friday" elnevezésű kezdeményezéshez a 18-69 éves lakosság 31 százaléka vásárol már a Black Friday-en, és egytizedük készül tudatosan erre az alkalomra. Az emberek többsége már novemberben vagy korábban elkezdi az ajándékbeszerzést, ezen belül is inkább a nők (71%) igyekeznek jobban, mint a férfiak. Emellett a másik véglet (19%), akik az utolsó pillanatra, december második-harmadik hetére hagyják a meglepetések összegyűjtését - derül ki a Cofidis Hitel Monitor országos reprezentatív felméréséből, amelyet az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft..
Kinek és mit veszünk idén?
Idén változatlanul a szépségápolási (47%) és a ruházati termékekből (46%) fognak válogatni a legtöbben, de magas népszerűség várható a márkás élelmiszerek és italok (42%), a könyvek és a játékok (41%) és a műszaki cikkek (39%) körében is. Megfigyelhető 2013-hoz képest, hogy míg ruházati, szépségápolási és műszaki termékeket kevesebben, élelmiszert és italt magasabb arányban tervezünk vásárolni szeretteink számára. Dísztárgyakat a magyarok harmada, konyhai eszközöket konyhai kisgépet is ötödük készül ajándékozni.
A meglepetések beszerzésének elsőszámú helye a bevásárlóközpontok és a plázák (55%) lesznek, valamint a hipermarketek (44%) és a szaküzletek (44%). A vásárlást sokan tervezik online intézni (43%), de itt a külföldi webáruházakkal szemben a hazai boltoknak szavaznak majd bizalmat (34% vs. 13%). 2014-hez képest a webshopokban való vásárlás valamelyest emelkedett (2016: 43%, 2014: 36%), míg a plázák és a hiperek némileg visszaszorultak (2016: 55% és 44%; 2014: 62% és 49%), ám az igazi meglepetést idén a szaküzletek okozhatják (2016: 44%, 2014: 24%).
A 18-69 éves lakosság 93%-a készül megajándékozni szeretteit a karácsonyi ünnepek alkalmával. A többség (62%) csak vásárolja, 12% csak saját maga készít az ajándékot, 9% vásárol és készít, míg 17% egyáltalán nem készül meglepetéssel idén. Gyakorlatilag mindenki, aki tartja ezt a szokást megajándékozza a hozzá legközelebb állókat, vagyis a családtagjait (98%). Barátok ajándékával 19%, míg kollégáéval 7% tervez és a távolabbi rokonokra csupán 3% gondol.
Idén kevesebben vásárolnak, de többért
A Cofidis Hitel Monitor 2014-es eredményeihez viszonyítva megfigyelhető, hogy 2016-ban kevesebben ajándékoznak ugyan, de valamivel magasabb összegben, mint két évvel ezelőtt. Az ajándékok megvásárlásához szükséges anyagi fedezet főként az aktuális havi jövedelemből (63%) áll össze idén is. A lakosság több mint fele (53%) akár ilyen célra is használható megtakarítással is rendelkezik, és többen kifejezetten ajándékvásárlásra spórolnak (44%). Ilyen célra hitelt mindössze 5% tervez felvenni valamilyen pénzintézettől.
Az igazi karácsonyi hangulat mindent visz
A felnőtt lakosság 86%-a szerint karácsonykor nem az összeg és nem a fáradság számít. Tehát nem az ajándék értéke a fontos, sokkal inkább az, hogy mekkora örömet szerzünk vele szeretteinknek, ezt mutatja, hogy sokan már jó előre figyelik, minek örülnének azok, akiket meg szeretnének lepni (68%).
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Készüljünk az ünnepre előre tervezéssel, találjuk ki az ajándékbeszerző körútjainkat és azok költségvetését, így az idei karácsonykor csak az egymásra hangolódásé lesz a főszerep.
Hiába az ünnepi légkör, vannak dolgok, amiktől a magyarok kétharmada (68%) kifejezetten tart karácsony táján. Elsődlegesen a forgatagtól, a tömegtől, a közlekedési dugóktól félünk (20%). Ezt követik a karácsonyi teendőktől (16%), az ajándékok beszerzésétől és a túlevéstől való félelmeink (15-15%). A családi konfliktusok, veszekedések 14%-unkat nyugtalanítják, s minden tizedik magyar azon aggódik, hogy az ünnepek alatt nem tudja majd kipihenni magát. A karácsony megélése lelki síkon az átlag alatti jövedelemmel rendelkezők körében okoz törést, az átlagos 7 %-hoz képest körükben 21%, aki nyűgnek és terhesnek érzi ilyenkor az ünnepeket.
Címlakép forrása: Getty Images Hungary
Műfenyő vagy igazi? Pont kerülhetett az ősi vita végére: tisztul a kép, minden ebbe az irányba mutat
A karácsonyi időszak közeledtével egyre többen foglalkoznak a karácsonyfa-választás kérdésével.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








