Nem tetszik a frizurám: ilyenkor is ki kell fizetnem a fodrászt?

Nem tetszik a frizurám: ilyenkor is ki kell fizetnem a fodrászt?

2016. november 9. 15:30

Mi történik, ha fodrász nem az általunk megálmodott frizurát készíti el? Ha a kozmetikus által elkészített smink nem tetszik? A Budapesti Békéltető Testülethez több ilyen jelelgű panasz is érkezett már.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

  • Egyik esetben a fogyasztó a vállalkozás fodrász üzletében "mosás-vágás-szárítás" szépség menüt választott 5.990,-Ft vételárért. A hajmosást követően a hajvágás előtt jelezte, hogy növeszti a haját és csak minimális hajvágást kér. A vágást követően a fogyasztó nem volt elégedett a frizura formájával és kérte, hogy javítsa ki a fodrász. Ezután egy másik fodrászhoz került, aki még rövidebb hajat vágott. A fogyasztó olyan frizurát kapott, amit nem szeretett volna. Utána egy harmadik fodrász is megigazította a haját. Mivel egy vendéglátó helyen dolgozik, ezért fontos a külső megjelenése és a frizurája, ezért kérte a Vásárlók Könyvét és oda írta be a kifogásait. A vállalkozás elutasította a fogyasztó kérelmét, de a békéltető testületi eljárásban végül egyezség született és a fogyasztó visszakapta a szolgáltatásért fizetett összeget.
  • Egy másik esetben a sminktetoválás alig 3 hónap múlva teljesen lekopott, holott a vállalkozás azt ígérte, hogy évekig tartós marad. Ilyen esetben is lehet hibás teljesítés miatt a vállalkozástól kijavítást vagy a vételár visszafizetését kérni.

Ezekben az esetekben nincs könnyű helyzetben egy fogyasztó, hiszen a szépészeti jellegű szolgáltatások nagyon személyesek, megítélésük pedig szubjektív. Elsősorban azt kell megvizsgálni, hogy magával a szolgáltatással vagy munkavégzéssel volt-e gondunk vagy a termékkel, amit használtak. Emellett azt is el kell döntenünk magunkban, hogy a "nem tetszik" érzés mellett ért-e kár minket akár konkrétan pénzben kifejezhető mértékben vagy inkább a személyiségünket érte a sérelem - írja közleményében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.

Milyen lehetőségeink vannak? Mit mond a jogszabály?

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerint a fodrász vagy kozmetikus, műkörmös vállalkozási szerződés alapján végzi a tevékenységét, amely azt jelenti, hogy

ha elvégzi a kért szolgáltatást, beavatkozást, akkor jár részére a vállalkozói díj.

Amennyiben nem megfelelő minőségben készült el a frizura vagy a kozmetikai és egyéb beavatkozás, akkor hibás teljesítés címén elsősorban kérhetjük annak kijavítását, ha erre nincs mód a cseréjét, emellett árkedvezményt vagy végső esetben - a pénz visszafizetését kérhetjük.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 2,9 százalékos THM-el, és havi 82 061 forintos törlesztővel fel lehet venni a Gránit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az MKB Banknál 3,21% a THM; a Raiffeisen Banknál 3,44%; a CIB Banknál és a Gránit Banknál 3,45%; míg az Unicredit Banknál 3,58%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a K&H Bank, az ERSTE Bank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A szépségipari szolgáltatásoknál ez annyit jelent, hogy megkérhetjük készítsen a fodrász egy másik frizurát, vágja le újra, fesse át a hajunkat. A műkörmös egy másik körmöt készítsen el vagy a kozmetikus egy új sminket tegyen ránk.

Mire kell figyelni?

  • 1.Fontos, hogy mielőtt kiválasztjuk az adott vállalkozást nézzük meg alaposan a weboldalát, a reklámját, esetleg a terméktájékoztatóját és a kiválasztott szépészeti eljárás leírását!
  • 2. Vegyük komolyan az ilyen beavatkozások esetleges mellékhatásait is! Konzultáljunk előtte adott esetben egy szakorvossal, vagy bőrgyógyásszal!
  • 3. Mivel a hibás teljesítés megítélése ezekben az esetekben nagyon szubjektív, ezért fényképeket készítsünk a beavatkozás előtti és az utáni állapotról, hiszen a fogyasztónak kell adott esetben bizonyítania, hogy nem megfelelő minőségben készült el a megrendelt beavatkozás!

NEKED AJÁNLJUK
A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. december 7. kedd
Ambrus
49. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?