Többnél minőségbeli problémát találtak.
Mutatjuk, hol érdemes cserepes fűszernövényt venni
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) ezúttal cserepes bazsalikomokat vizsgált Szupermenta projektjének keretében. A hivatal szakemberei hat fűszernövényt teszteltek élelmiszerbiztonsági és növényvédelmi szempontok mentén.
A hatóság munkatársai a hazai áruházakban végzett polc-felmérés alapján hat mintát vettek a termesztés helyén. A növényeket mindenhol kifogástalan vetőmagból nevelték. A mintákon a NÉBIH laboratóriumaiban elvégezték a növényvédőszer-maradék, a nitrit-nitrát tartalom és a mikrobiológiai vizsgálatokat is, amelyek eredménye minden esetben negatív lett.
Ellenőrizték továbbá, hogy a termelők betartották-e a növényvédelmi előírásokat. A hatósági szemle során áttekintették a permetezési napló megfelelő vezetését is, azaz hogy jól dokumentálták-e a növényvédőszeres kezelést a bazsalikomokon egészen az előállítástól a felhasználásig. A permetezési napló adatai és a laborvizsgálat eredménye két esetben nem fedték egymást teljes mértékben, amely élelmiszerbiztonsági kockázatot ugyan nem jelentett, de a dokumentáció nem megfelelősége miatt eljárás indult.
A kedveltségi teszt ezúttal sem maradt el. Laikus bírálók és szakértők pontozták a bazsalikomok külső megjelenését, illatát, termesztő közegét, valamint a terméken található tájékoztatás megfelelőségét. Ezek alapján a Zöldpont '98 Kft. terméke bizonyult a legjobbnak. Másodikként zárt az Iván Virág Kft. által termesztett bazsalikom, míg a harmadik helyen a Tóth István fűszernövénye végzett.
Az ellenőrzött termelők közül kimondottan fűszernövény termesztésre egy szakosodott, míg a másik öt termelő jóval kisebb volumenben foglalkozik fűszernövényekkel, sokkal inkább dísznövényt- és zöldségpalántát nevel. A termékteszt tapasztalatai azt mutatják, hogy az egyre népszerűbb fűszernövényt nem csupán zöldségpalántaként és dísznövényként árusítják, hanem élelmiszerként is fellelhető a hazai boltokban.

Egy vállalat sikeressége mérettől függetlenül több dolgon múlhat, azonban a sikeres marketing igazán erőssé teheti azt, válság esetén is.
Ezt mindenképp tudnod kell, mielőtt belevágsz egy start-up finanszírozásába, kezdő vállalkozóként.
A magyar felnőttek mintegy 60 százaléka fél attól, hogy élete során rosszindulatú daganatot diagnosztizálnak nála.
Nincsenek könnyű helyzetben a hazai induló vagy bővülni kívánó vállalkozások: nehezen előrejelezhető egy-egy termék vagy fejlesztés várható sikere vagy megtérülése.
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


