Budapest turisztikai vonzerejét elsősorban a város épített öröksége, kulturális kínálata és gasztronómiája határozza meg, nem pedig a prémium kategóriás üzletek száma.
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) ezúttal cserepes bazsalikomokat vizsgált Szupermenta projektjének keretében. A hivatal szakemberei hat fűszernövényt teszteltek élelmiszerbiztonsági és növényvédelmi szempontok mentén.
A hatóság munkatársai a hazai áruházakban végzett polc-felmérés alapján hat mintát vettek a termesztés helyén. A növényeket mindenhol kifogástalan vetőmagból nevelték. A mintákon a NÉBIH laboratóriumaiban elvégezték a növényvédőszer-maradék, a nitrit-nitrát tartalom és a mikrobiológiai vizsgálatokat is, amelyek eredménye minden esetben negatív lett.
Ellenőrizték továbbá, hogy a termelők betartották-e a növényvédelmi előírásokat. A hatósági szemle során áttekintették a permetezési napló megfelelő vezetését is, azaz hogy jól dokumentálták-e a növényvédőszeres kezelést a bazsalikomokon egészen az előállítástól a felhasználásig. A permetezési napló adatai és a laborvizsgálat eredménye két esetben nem fedték egymást teljes mértékben, amely élelmiszerbiztonsági kockázatot ugyan nem jelentett, de a dokumentáció nem megfelelősége miatt eljárás indult.
A kedveltségi teszt ezúttal sem maradt el. Laikus bírálók és szakértők pontozták a bazsalikomok külső megjelenését, illatát, termesztő közegét, valamint a terméken található tájékoztatás megfelelőségét. Ezek alapján a Zöldpont '98 Kft. terméke bizonyult a legjobbnak. Másodikként zárt az Iván Virág Kft. által termesztett bazsalikom, míg a harmadik helyen a Tóth István fűszernövénye végzett.
Az ellenőrzött termelők közül kimondottan fűszernövény termesztésre egy szakosodott, míg a másik öt termelő jóval kisebb volumenben foglalkozik fűszernövényekkel, sokkal inkább dísznövényt- és zöldségpalántát nevel. A termékteszt tapasztalatai azt mutatják, hogy az egyre népszerűbb fűszernövényt nem csupán zöldségpalántaként és dísznövényként árusítják, hanem élelmiszerként is fellelhető a hazai boltokban.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








