A karácsonyi időszakban a magyar családok bőséges hazai halkínálathoz juthatnak, az árak a tavalyi szinten maradnak.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal tapasztalatai szerint a tűzifa-kereskedelem adózási szempontból jelentős kockázatot hordoz, ezért a NAV idén kiemelten ellenőrzi a tűzifát.
A NAV - felhasználva az EKÁER adatait - kiemelten vizsgálja a tűzifa, mint kockázatosnak minősített termék kereskedelmét. A rendelkezésére álló adatok szerint az elmúlt egy évben közel 14 ezer tűzifa-szállítmány érkezett hazánkba, összesen mintegy 3 milliárd forint értékben. A behozatal döntően Romániához köthető, de a forgalom Szlovákia felől is jelentős. A több mint 11 ezer szállítmányból álló kivitel tekintetében - melynek értéke meghaladta a 4 milliárd forintot - a fő rendeltetési ország Ausztria volt. Emellett a belföldi fuvarok száma meghaladta a 102 ezret, értéke pedig megközelítette a 23,5 milliárd forintot.Így próbálnak mutyizni a tűzifával
A NAV valamennyi értékesítési irányban tapasztalt visszaéléseket. Azokban az esetekben, ahol a fuvart bejelentették az EKÁER-be, a tisztességtelen kereskedők jellemzően a súlyadatokkal manipuláltak vagy nem kockázatosnak minősülő termékek (például MDF-lap) feltüntetésével próbáltak kibújni a kockázati biztosíték megfizetése alól. Az EKÁER szám hiányát pedig jellemzően azzal magyarázták, hogy a tűzifát nem továbbértékesítésre szánták.
KATTINTS! Nagyon fog még fájni a tél a szegényeknek
Ennek bizonyítása érdekében például gyakran iktattak be magánszemélyt az értékesítési láncolatba, holott az áru valójában Tüzép-telepre került. A szektorra jellemző a bevétel eltitkolás és ezzel összefüggésben az adófizetési kötelezettség elmaradása is.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








