Nem is gondolnád, de sokan már így vásárolnak a netről

2016. március 3. 10:20

Tovább bővült a haza online kiskereskedelem, 2015-ben újabb 16 százalékos növekedéssel már mintegy 270 milliárd forint értékben vásároltunk a neten keresztül. A legtöbben a műszaki cikkeket keresik - derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatásából.

Egyre többet vásárolunk a neten

A hazai online kiskereskedelem tavalyi forgalma elérte a 270 milliárd forintot, ami 16 százalékos növekedést jelent 2014-hez képest. Az egyes szektorok növekedési üteme ugyanakkor eltérő: a legnagyobb bővülést a szépség, egészség szektor érte el.

Az olyan szektorok, mint a divat sport, vagy a számítástechnika, növekedésüket elsősorban nem az online jelenlétük erősödésének köszönhetik, mivel bővülésük mértéke hasonlóan alakult a teljes kiskereskedelemre vetítve is.

Még mindig műszaki cikkek a legnépszerűbbek

A legnagyobb online kiskereskedelemi szektor továbbra is a műszaki cikkek szektora, mely 2015-ben 48 milliárd forint forgalmat bonyolított. Azonban a játék, kultúra területén 2015-ben arányaiban minden más szektornál gyorsabban terelődtek a vásárlók a hagyományos boltok polcairól a webáruházak oldalaira.

Egyre kevesebb az új belépő

Közel 2,3-2,4 millió olyan ember volt 2015-ben, aki terméket vásárolt a neten keresztül, a többség ma már vidékről rendel

- mondta el Madar Norbert, GKI Digital Kutató és Tanácsadó Kft. üzletágvezetője, a csütörtök reggel tartott sajtótájékoztatón.

Ez a tábor azonban nagyon lassan bővül, 2015-ben az új belépők aránya már alig 4 százalékra csökkent. Ennek fényében érdekes tény, hogy a webáruházak vásárlói közül a legtöbben - boltonként átlagosan 63 százalék - tavaly csupán egyszer vásároltak az adott boltban.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el,  havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Az elektronikus fizetési megoldások továbbra sem tudnak látványosan teret nyerni, a teljes online forgalom csupán 16 százaléka realizálódik ilyen fizetési módok révén.

Egyre jobban terjed a mobil alapú vásárlás: az online vásárlók egyharmada vásárolt már tavaly az interneten terméket, mobiltelefonja segítségével.

A 10 legerősebb uralja a piacot

Bár magyar nyelvű honlappal és forint alapú árazással 4200-4500 online kiskereskedő működik, a teljes forgalom 30 százalékát mégis a 10 legnagyobb kereskedő adja.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 6. péntek
Norbert, Cintia
23. hét
EZT OLVASTAD MÁR?