A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
A briteknél egyértelműen a diszkontokat, azaz a Lidl-t és az Aldit támadja a Tesco: nálunk egyelőre nincsenek ilyen konkrét tervek az áruházlánctól - pedig a hipermarketekben egyre kevesebbet vásárolunk.
Árcsökkentésekkel és a szolgáltatások javításával akarja visszacsábítani vásárlóit a Tesco: az áruházlánc meglehetősen nehéz helyzetben van anyaországában, Nagy-Britanniában: a klasszikus üzletláncokhoz hasonlóan szenved a diszkontok megjelenésétől és gyors terjeszkedésétől. Az Aldi és a Lidl egyre nagyobb szeletet hasít ki ugyanis a piaci tortából.
Négy hónapja van munkában a Tesco új vezérigazgatója, Dave Lewis, aki költségcsökkentésekkel és új stratégiával próbálja meg kihúzni a bajból a problémákkal küszködő brit kiskereskedelmi óriást.
A két rivális sikereit látva az alacsony ár lesz a Tesco új stratégiájának a középpontjában. Nem valószínű, hogy a Tesco termékek sorával meg tudja majd verni árban a diszkont láncokat, de csökkenhet az árkülönbség és néhány termékkel rivalizálhat, így összességében versenyképesebb lehet - írta nemrég a Reuters hírügynökség.
Az új vezér abban bízik, hogy végül többet költenek majd a vásárlók náluk, miután a néhány olcsó termék miatt bemennek a fogyasztók. A Tesco ugyanis széles termékválasztékkal bír, valamint a kiszolgálásnak és az online rendelés is előnyt jelent. Már karácsony előtt elkezdte a leárazásokat a Tesco és januárban tovább folytatta: összesen 380 saját márkás termékén átlagosan 25 százalékkal csökkentette árait.
Mi a helyzet Magyarországon?
Kíváncsiak voltunk, Magyarországon is lehet-e hasonló lépésekre számítani. Megkérdeztük a Tescót, nálunk is várhatóak-e hasonló lépések, tervezik-e a saját márkás portfólió szélesítését, vagy jelentősebb árcsökkentést Magyarországon is.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Tesco sajtóosztálya a Pénzcentrumot arról tájékoztatta, fontosnak tartják a diszkont áruházak jelenlétét és az általuk is létrejövő még élesebb versenyt a piacon. Úgy látják, ennek haszonélvezői egyértelműen a vásárlók. Ebben a versenyben a Tesco a saját stratégiáját követi: többféle vásárlási lehetőséget kínálnak a vásárlóknak, melynek a segítségével akár hétvégi nagybevásárlásról, akár hétköznapi kisebb bevásárlásról, akár a házhozszállításról van szó, hosszú távon és folyamatosan a lehető legmagasabb szintre emelik a vásárlói élményt.
Az áruházlánc úgy látja, több olyan eszközük is van, amivel versenyképesek a magyar piacon is: nagyobb választék, országosan egységes, kedvező árak, széles saját márkás és Tesco exkluzív termékkör, többcsatornás kereskedelem, vásárlói hűségprogramok, személyre szabott rendszeres Clubcard kedvezmények, kiváló vásárlói élmény. Sajátmárkás termékkörük folyamatosan bővül és megújul, 2014-ben felfrissítették a Value márkát, a vásárlók megismerhették a Finest termékcsalád sok új termékét, folyamatosan folyik a termékfejlesztés.
Megemlítették azt is, hogy a Tesco-országok közül elsőként, bevezették az országos árazást, azaz minden Tesco boltban és áruházban ugyanazokkal a - hipermarketekben megszokott - árakkal találkoznak a vásárlók.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Férfiválogatott - Tökéletes főpróba a hoki-vb előtt az olaszok vendégeként
- Őrizetben az orosz védelmi miniszter helyettese
- Továbbra is korlátozások és vám nélkül jöhetnek az unióba az urkán termékek
- Látóhatáron egy újabb üzemanyagár-sapka - a nap hírei
- Kész az új gyermekvédelmi törvénycsomag
- Kemény hangot ütött meg hatalmas országokkal szemben Azerbajdzsán elnöke