A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
"Easy Cash" azaz magyarul gyorsan választható pénznek nevezik a bankjegykiadó automaták által készpénzfelvételkor felajánlott összegeket. Sokan tartanak attól azonban, hogy az automata csak tíz-vagy húszezreseket fog kiadni, és szívesebben választanák ki ők, hogy milyen címletekben adja ki az ATM az összeget. De vajon mennyire gondolnak rájuk a bankok, és létezik-e olyan automata, ahol a nemcsak a gyorsgombokkal segítenek, de még címletet is lehet választani?
Töretlen a készpénz népszerűsége a magyarok körében: körülbelül háromszor annyi készpénzt veszünk fel az ATM-ekből, mint amennyit bankkártyával elköltünk. A februárban bevezetett kétszeri díjmentes készpénzfelvételt pedig a legtöbben igyekeznek kihasználni, és esetleg azok is felveszik a 150 ezer forintot, akik korábban kisebb összeget költöttek készpénzben. Mivel az ingyenesség akkor is él, ha más bank ATM-jét használjuk, ezért utánajártunk, hogy melyik berendezéseket lehet érdemes használni, ha "apróban" szeretnénk felvenni a pénzt vagy esetleg mi magunk választanánk ki a címleteket.
Ahol a szokásos összegekkel találkozhatunk
Sok banknál még mindig kénytelenek vagyunk a "más összeg" gombra nyomni, ha félünk attól, hogy csak nagy címletet ad majd ki az automata.
Az OTP-nél például a legkisebb összeg a gyorsgombok között az ezres, ezt követően pedig 5, 10, 25, 50 és 100 ezer forintos tételek közül lehet választani.
Hasonló a K&H listája is: itt is ezer, 5, 10, 15, 20 és 50 ezer forintos lehetőséget kínál fel alapból az automata. Majdnem ugyanezek a lehetőségek állnak a Budapest Bank ATM-jeit választó ügyfelek rendelkezésére, csak az 50-es helyett 40 ezres gyorsgomb van.
A CIB-nél pedig nincs ezres, de az 5, 10, 20, 50 ezres gomb itt is megtalálható, valamint ezen felül 100, sőt 150 ezres lehetőséget is felkínál az ATM.

Habár az Erste ATM-je is a hagyományos összegeket ajánlja fel, itt azonban két különlegességgel is találkozhatunk. Egyrészt a legmagasabb felvehető összeg 200 ezer forint, másrészt pedig
Ahogy az alábbi képen is látszik, beírhatjuk, hogy hány darab ezer, ötezer, tízezer és/vagy húszezer forintos bankjegyet szeretnénk kapni (a 10 és 20 ezer forintos címletek választhatósága ATM-enként eltérhet, így itt nem szerepelt 20 ezres bankjegy). Azt érdemes viszont szem előtt tartani, hogy az ezer és ötezer forintos címletek esetén maximum 10-10 darab bankjegy vehető fel.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Alapból "más összeg"
Egyelőre kevés bank ATM-je kínál fel alapból olyan összeget, amikor biztosak lehetünk abban, hogy kisebb címleteket is fogunk kapni. Az UniCreditnél a szokásosnak mondható 5, 50, 75 és 100 ezres gyorsgombokon kívül a 9 és 19 ezres billentyűt is választhatjuk.
A Raiffeisen és az FHB automatáiból pedig már az ötezrest is lecserélték négyezresre, ezen felül pedig 9, 19, 50, 75, 100 és 150 ezres összegeket is kérhetünk.
- árulta el lapunk kérdésére a Raiffeisen.
A legtöbb kilencre végződő gyorsgombot viszont a Takarékbank által üzemeltetett ATM-eknél találhatják az ügyfelek 2010 óta. Így egyetlen gombnyomással lehet 4-9-19 és akár 29 ezer forinthoz is hozzájtni a takarékszövetkezeti automatákból. Ezenfelül pedig 50-100-200 ezer forintos címletek közül lehet választani.

- mondta el a Takarékbank a Pénzcentrumnak.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








