Az ALDI Magyarország saját karácsonyi vásárt nyit Budapest belvárosában, hogy az ünnepi készülődés hangulatát valóban mindenki számára elérhetővé tegye.
Számos nemzetközi divatmárka bonyolít erős forgalmat budapesti üzleteiben, noha a magyar kiskereskedelem csak tavaly indult növekedésnek és a válság óta a magyar vásárlók is megfontoltabbá váltak. A lengyel cégek igen sikeresek - ráadásul a vevők sokszor nem is tudják, hogy kedvenc márkáik Lengyelországból érkeznek.
Az elmúlt évtizedben hazánkba számos lengyel márka érkezett. A legtöbb lengyel márka Budapest bevásárlóközpontjaiban és a belvárosi sétálóutcákban bérel üzlethelyiségeket. Ehhez képest új stratégiát jelent a CCC belépése, amely erőteljes terjeszkedése eredményeképpen mára több mint ötven üzletet nyitott országszerte és olyan, már korábban megtelepedett márkával versenyez, mint például a konkurens német Deichmann - áll a CBRE ingatlan-tanácsadó ügynökségének közleményében.
A legismertebb lengyel divatmárka, a Reserved a H&M és a Zara vásárlóiért verseng: öt budapesti pláza és Váci utcai zászlóshajó-boltja mellett néhány megyeszékhelyen is nyitott már üzletet. A Reserved családjába tartozó Mojito női divat márka 2013-ban lépett be a magyar piacra, és a MOM Parkban nyitott boltot. A klasszikusabb stílust is kínáló Tatuum női és férfi divatmárka öt üzletet tart fenn Budapesten, egyet pedig a pécsi Árkádban. A felső-közép kategóriás Gino Rossi az Aréna Plázában nyitott üzletet.
A lengyelek nem csak ruhaipari márkákban erősek: a nagy amerikai és európai kávézóláncokhoz hasonló márkát építő Coffee Heaven számos üzletet nyitott Magyarországon az elmúlt években, majd felvásárolta a világ harmadik legnagyobb kávézólánca, a brit Costa Coffee.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








