A Fővárosi Közgyűlés elfogadta Budapest 2026-os költségvetését és a jövő évi folyószámlahitel-keretről szóló szerződést.
A nők kevésbé érzik magukat felkészültnek gazdasági témákban, valamint pénzügyi kérdésekben is gyakrabban kérik ki partnerük, barátaik vagy családtagjaik véleményét, mint a férfiak. A hölgyeknek azt is nagyobb része vallotta be, hogy hajlamos a túlköltekezésre.
Jelentős eltérés figyelhető meg a két nem pénzügyekkel kapcsolatos viszonyában. Míg a nőknek csak egyharmada, addig a férfiak fele érzi magát felkészültnek a pénzügyek terén, valamint ugyanilyen arányban érdeklődnek az ilyen jellegű hírek iránt. A hölgyek számára a gazdasági információforrást inkább ismerőseik és a tévéműsorok jelentik, a férfiak viszont inkább online cikkeket olvasnak a témában - derül ki a Budapest Bank legfrissebb felméréséből.
A nők elsősorban partnerükkel, barátaikkal és családtagjaikkal beszélik meg személyes pénzügyeiket, és nagyobb horderejű döntés előtt is szívesebben kérik ki mások véleményét. A férfiak hajlamosabbak egyedül döntést hozni: 22 százalékuk senkitől nem szokott tanácsot kérni a legfontosabb pénzügyi kérdésekben sem.
Habár a párkapcsolatban élők a pénzügyi döntések nagy részét közösen hozzák meg, mégis jól elkülönülnek bizonyos tételek a költségvetésben, melyek jellemzően egyik vagy másik nemhez köthetőek. A hölgyek leginkább a mindennapi élethez kapcsolódó kiadásokról döntenek egyedül, míg az autóvásárlás vagy a háztartási gépek esetén inkább a férfiak döntenek önállóan. Ugyanakkor a párkapcsolatokban több kiadást kezelnek a nők: például a számlák befizetése, a napi bevásárlások intézése vagy a hitelek havi törlesztőrészleteinek befizetése leginkább a nők dolga. Az erősebbik nem inkább a befektetések, megtakarítások kezelését vállalják magukra.
A nők közül többen vallották be, hogy hajlamosabbak túlköltekezni, és hogy nem tudják beosztani a pénzt. Különösen igaz ez az egyedülálló hölgyekre, akiknek 36 százaléka nyilatkozta, hogy kevésbé boldogul a havi kiadások és bevételek kezelésével. A banki szolgáltatások igénybe vételét tekintve is mutatkoznak különbségek a két nem tagjai között: a nők magasabb arányban rendelkeznek hiteltermékekkel (48 százalék szemben a férfiak 41 százalékával), a férfiak pedig rövid illetve középtávú megtakarításokkal: 36:29 százalék az arány az erősebbik nem javára.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








