Az alkoholmentes szegmens, ami az alkoholmentes lagereket és radlereket is tartalmazza, az elmúlt 10 évben jelentős növekedést mutatott.
Talán nem véletlen gondolják sokan úgy, hogy a szerelmesek ünnepét csak az édességgyártók és a virágboltok találták ki. Hiába ellenzik többen is a Valentin-napot, a felmérések szerint mégis sokat költ ilyenkor a lakosság. A zugárusok, a számlát elfelejtő boltosk viszont félhetnek a mai naptól.
Akik úgy gondolják, hogy nagy üzlet a Valentin-nap, nem tévednek sokat. Nemcsak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) készül fokozott ellenőrzésekkel az ünnepre, hanem a különböző szállodák, éttermek és áruházláncok is speciális Valentin-napi ajánlatokkal bombáznak minket napok óta. Annak dacára, hogy ez sokakat inkább ellenérzéssel tölt el, a GfK kutatásából mégis az derül ki, hogy a Valentin-nap az édességgyártók- és forgalmazók számára az éves értékesítési mennyiség mintegy négy százalékát hozza. Ez pedig a húsvét körül kimutatható arányhoz hasonló, kevéssel elmaradva a nőnapi (5%) és az anyák napi (6%) forgalomtól a pralinék esetében. A táblás csokoládék piacán hasonló arányokat mérhetünk: hat százalékos részesedéssel az éves eladásból a húsvét vezet, amelyet 4-4 százalékkal a Valentin-nap és a Nőnap követ.
A csokoládépiac és a kereskedelmi láncok számára a szerelem ünnepe az év első alkalma arra, hogy a januári pangás után fellendítsék a forgalmat. A tavalyi év februárjának első két hetében a magyar háztartások közel 40 százalékkal több pralinét vásároltak, mint az év egy átlagos hetén. Összességében továbbra is a gyártói márkából vásárolunk többet. A táblás csokik esetében nincs jelentős eltérés a február és az év többi hónapja között: a kedvelt márkákból fogyasztunk a legtöbbet, az összes eladás kétharmadát teszik ki. Pralinék esetében viszont tavaly februárban megfordult az arány, és az évnek ebben a szakaszában több olcsóbb, kereskedelmi márkás terméket vettünk. Az év többi hónapjában viszont itt is a gyártói márkák dominálnak.

A NAV sem tétlenkedik- félhetnek a zugárusok
Valentin-napi ellenőrzéseket tart budapesti és Pest megyei szolgáltatóknál és kereskedőknél a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) - közölte a hatóság.
A NAV Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatóságának tapasztalatai szerint ezekben a napokban sokan veszik igénybe a kuponos akciók nyújtotta kedvezményeket, a csomagküldő szolgáltatásokat, és megnő az éttermek, cukrászdák, virágüzletek forgalma is. Az e területeken tevékenykedők mellett az alkalmi árusok, internetes kereskedők és szolgáltatók is adóhatósági ellenőrzésre számíthatnak.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az adóellenőrök a bevételek bizonylatolásán túl azt vizsgálják, hogy az árusok rendelkeznek-e adószámmal, bejelentették-e alkalmazottaikat és tudják-e igazolni árujuk eredetét.
Az olyan jogszabályi rendelkezések betartása, mint például a nyugta- és számlaadás, vagy a foglalkoztatottak bejelentése nemcsak a kereskedők, szolgáltatók, de a vásárlók és a munkavállalók érdeke is. Míg az előbbiek akár egymillió forintig terjedő mulasztási bírságot és több évet érintő adóellenőrzést kockáztatnak, addig az utóbbiak vásárlói jogaikat (például minőségi kifogás, garanciális igény érvényesítése), vagy épp szolgálati idejüket, társadalombiztosítási ellátásra való jogosultságukat veszíthetik el.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








