Nemcsak a belvárosban szaladtak el az árak: a Városliget mellett is turistákra szabott összegekkel találkozni a karácsonyi vásárban.
A szerelmesek ünnepének közeledtével nő az érdeklődés a különböző szolgáltatók, kereskedők Valentin-napi kínálata iránt. Az eladóknak ilyenkor sem szabad azonban megfeledkezniük a jogszabályok betartásáról, például a számlaadásról. Többek között ennek teljesítését fogja fokozottan ellenőrizni az adóhatóság - tájékoztatta lapunkat a Nemzeti Adó- és Vámhatóság.
A NAV tapasztalatai szerint az ünnepet megelőzően megnő a kuponos akciókat, a csomagküldő szolgáltatásokat igénybe vevők száma, valamint éttermeket, cukrászdákba is többen látogatnak ilyenkor. De nemcsak az ezeken a területeken tevékenykedők, hanem az alkalmi árusok, internetes kereskedők, szolgáltatók is számíthatnak a fokozott adóhatósági ellenőrzésre.

Az ellenőrök többek között ellenőrzik, hogy az árusok adnak-e számlát, rendelkeznek-e adószámmal, bejelentették-e alkalmazottaikat és tudják-e igazolni az áru eredetét. E megfelelő jogszabályok betartása nemcsak a kerekedők, de a vásárlók és munkavállalók érdeke is. Míg előbbiekre a szabályok be nem tartása esetén akár egymilliós forintig terjedő bírságot is kiszabhatnak, addig utóbbiak vásárlói jogaikat (például garancia érvényesítése), vagy alkalmazottak esetében szolgálati idejüket és társadalombiztosítási ellátásra való jogosultságukat veszíthetik el.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








