Még mindig ez a Lidl és az Aldi nagy trükkje: tarolnak a diszkontok

Pénzcentrum
2013. szeptember 8. 08:07

Hónapról-hónapra törnek előre a diszkontok Magyarországon, a statisztikák szerint a vásárlók egyre jobban kedvelik a Lidl-t, az Aldit, a Penny Marketet. Jól mutatja ezt az is, hogy egyre kedveltebbek a láncok saját márkás (szakmai nevén kereskedelmi márkás) termékei. A legfrissebb statisztikák szerint a diszkontok bevételük közel kétharmadát kereskedelmi márkás termékekkel érik el.

Még mindig nem unjuk a saját márkás termékeket, de...

Egy friss felmérés szerint az élelmiszerboltok bevétele a láncok saját márkás termékeiből kis mértékben nőtt idén az első félév során, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva.

Kereskedelmi = saját márka
A kereskedelmi márkás árucikkeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák. Általában a cég nevével jelzik őket, mint például CBA, Coop, Spar vagy Tesco. Sokszor azonban fantázianevet kapnak a csak egy cégnél kapható saját márkás termékek, például a Sparnál S-budget, a dm-nél Denkmit, stb.


Kereskedelmi márkás élelmiszerekkel a boltok mintegy 168 milliárd forint forgalmat értek el idén az első félévben, míg háztartási vegyiáruval és kozmetikummal több, mint 27 milliárd forintot- tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat.

Az élelmiszernél a termékek negyede kereskedelmi márkás: élelmiszernél a kiskereskedelem vásárlói által idén a hat hónap alatt kiadott pénz 25,5 százaléka jutott kereskedelmi márkákra, míg a tavalyi hasonló periódusban 25,1 százalék. Az eladott áru mennyiségét tekintve a láncok saját márkáinak piacrésze stabilan 35 százalék, mind az idei, mind a tavalyi féléves időszak során.

Háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál a boltok bevételének 17,7 százaléka származott kereskedelmi márkás termékért január-júniusban, ahogyan egy évvel korábban is. Mennyiség szempontjából az évek óta tartó növekedés megszűnt; ugyanis 36,8 százalékról 35,6-ra csökkent a kereskedelmi márkák piaci részesedése, féléves összehasonlításban.

Egyre drágábbak a saját márkás termékek

- A láncok nem csak alacsony áron kínálnak kereskedelmi márkás termékeket, hanem egyre nagyobb részüket magasabb árszegmensekben is megtalálják a vásárlók - mondta Kocsis Eszter, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. A kereskedelmi márkás árucikkeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák. Az élelmiszerek között értékben legalacsonyabb a saját márkák részaránya alkoholos italoknál 14, édességeknél 18, forró italoknál 21 százalékkal. Ennek megfelelően ezekben a termékcsoportokban legmagasabb a gyártói márkák mutatója.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 


Kocsis Eszter figyelemre méltónak tartja, hogy néhány kategóriában csökkent a kereskedelmi márkák részaránya mind értékben, mind mennyiségben. Ez a gyártói márkák erősödését jelzi többek között szénsavas üdítőitaloknál, tejfölnél, margarinnál, édes keksznél és jégkrémnél. Háztartási és vegyiáruk, illetve kozmetikumok között példaként említi a háztartási papírárukat és a fogkefét, amelyeknél szintén javult a gyártói márkák piaci pozíciója.

A diszkontok továbbra is jól állnak

Ami a bolttípusokat illeti, a diszkontok bevételük közel kétharmadát kereskedelmi márkás termékekkel érik el. Arányuk élelmiszernél 65, háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál pedig 62 százalék a diszkontokban, érték szempontjából, mindkét szám magasabb, mint tavaly.

Hipermarketben és a láncok nagy eladóterű élelmiszerüzleteiben azonban mind érték, mind mennyiség szempontjából csökkent a kereskedelmi márkák részaránya élelmiszernél, valamint háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál is.

NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem