Az olasz versenyfelügyelet rekordösszegű, 256 millió eurós bírságot szabott ki a Ryanairre.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. (Vodafone) 2012. február 13. március 31. között jogsértő összehasonlító reklámokat tett közzé, ezért 30 millió forint bíráságot szabott ki a vállalkozásra.
A Gazdasági Versenyhivatal eljárásában a Vodafone mobilinternet hálózatát népszerűsítő "Rally" kampányát vizsgálta. A kampány során a vállalkozás többféle kommunikációs eszközt alkalmazott (televíziós reklám, saját honlap, online reklámok), melyeken a megjelenő tájékoztatások szerint a Vodafone hálózata "országszerte", illetve "mindenhol" elérhető. A GVH a vizsgálat során feltárt információk alapján megállapította, hogy a vállalkozás valótlanul állította, hogy a szélessávú mobilinternet hálózata bárhol elérhető.
A vállalkozás a reklámkampány részét képező televíziós kampányban a saját mobilinternet hálózatának lefedettségére vonatkozó pozitív üzenettel szemben a versenytársak hálózati elérhetőségére vonatkozóan kritikus állítást fogalmazott meg. A reklámban megjelenő fő üzenet így az volt, hogy a Vodafone mobilinternet hálózata országszerte mindenhol elérhető, míg a két versenytárs hálózata nem. A GVH megállapította, hogy a vizsgált reklám alkalmas a fogyasztók megtévesztésére.
A Gazdasági Versenyhivatal a jogsértés elkövetéséért 30 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírság összegének magállapításakor a GVH súlyosító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés közel két hónapot ölelt fel, illetve az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét érintette. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy korábban már több alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








