A dohánytermékek árának szabálytalan feltüntetése miatt négymillió forintra bírságolta a Tesco Global Zrt.-t a Pest Megyei Kormányhivatal fogyasztóvédelmi felügyelősége - közölte a hivatal kommunikációs vezetője.
A felügyelőség a cég budaörsi hipermarketjében történt ellenőrzést követően indított eljárást, mert az áruházban a kasszák fölötti, zárt boxból kínált cigaretták eladási ára nem volt külön feltüntetve (csak a termékek csomagolásán elhelyezett cigaretta adójegyen). A felügyelőség alapvetően azt kifogásolta, hogy mivel a vásárló nem foghatja meg a cigarettás dobozokat, a dohánytermékek árairól a kiszolgálás előtt nem tájékozódhat teljes körűen.
A felügyelőség megítélése szerint minden olyan értékesítés során, amikor a vásárló kizárólag azután tud tájékozódni a termék áráról, miután azt a pénztárostól elkérte, sérül a fogyasztók tájékoztatáshoz fűződő joga. A fogyasztóvédelemről szóló törvény ugyanis többek között kimondja, hogy "az eladási árat, az egységárat, illetve a szolgáltatás díját egyértelműen, könnyen azonosíthatóan és tisztán olvashatóan kell feltüntetni".
A Tesco-Global Zrt.-re 4 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a hatóság, valamint arra kötelezte a céget, hogy az általa üzemeltetett kereskedelmi egységekben a dohánytermékek eladási árát jól látható módon tüntesse fel.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


