Bár idén 100 éves a Fila márka, úgy tűnik, a születésnapot Magyarországon igencsak beárnyékolja egy érdekes kereskedelmi-és marketingfogás, amelynek eredményeképp a sportruházati cég márkaértéke jelentős és radikálisan gyors csökkenést mutat hazánkban. Az ügyben már a Tesco is megszólalt.
Érdekes jelenség figyelhető meg a hazai öltözködési, fogyasztói kultúrában: a Tesco áruházlánc pontgyűjtő akciójának eredményeképp láthatóan elszaporodtak Magyarországon a Fila táskák. A Tesco hűségprogramjában 30 pontért és 1999 forintért kaphatták meg a vevők a válltáskát - az akció szeptember 11-én zárult. A pontgyűjtő kampány keretében más Fila táskákat (összesen kilenc félét) is kedvezményes áron lehetett megvenni.
Fotó: Facebook
Interneten terjedő (meg nem erősített) információk szerint több százezer (más "biztos forrásból" származó hírek szerint 1,2 millió) darabot is eladtak így a táskákból, nem véletlen tehát, hogy lépten-nyomon Fila táskákba botlunk az utcán, sokan iskolakezdéshez is akciós termékeket választották. Mint egy vidéki általános iskolában dolgozó pedagógus lapunknak elmondta, nem ritka, hogy egy osztály tanulóinak 60-70 százaléka is Fila táskával jár iskolába.
A népszerűségnek ára is van: az online közösségi oldalakat, elsősorban a Facebookot elözönlötték a Fila táskákkal kapcsolatos poénok, mémek. Több olyan csoport is alakult, amelyhez azok csatlakoz(hat)nak, akiknek nincs ilyen táskájuk, a kommentelők pedig viccekkel, humoros fotókkal gazdagítják az online közösséget (ezekből keretes írásainkban többet is idézünk).
Egy nemrég megjelent cikk hatására már maga a Tesco is reagált a fejleményekre. A nem titkoltan valótlanságokat is tartalmazó humoros írás azt ecsetelte, hogy az eddig eladott Fila táskákat bevonják, mivel azok bőrirritációt okozhatnak.
Fotó: Facebook
Az áruházlánc közlése szerint "A Tesco hivatalosan elzárkózik a Fila táskákkal kapcsolatos, az interneten keringő, minden alapot nélkülöző, rendkívül ízléstelen és rossz vicctől! A Fila táskák rendeltetésszerű használata semmilyen módon nem ártalmas az egészségre, a cikkben lévő képek megtévesztő illusztrációk. A Tesco megteszi a szükséges jogi lépéseket a cikk írójával szemben és haladéktalanul követeli a cikk eltávolítását a weboldalról, és/vagy annak korrekcióját! A Fila táskákat a Tesco áruházak nem veszik vissza, tekintve, hogy kifogástalan minőségűek, használatuk semmilyen károsodást nem okoz. "
Árt a márkának, de az üzletláncok diktálnak
A Fila-nak anyagilag megérhette a kampány, a márkaérték azonban mindenképpen, hosszú távon is sérült -nyilatkozta a Pénzcentrum.hu-nak Józsa Gyula, a Forecast Research Piackutató lakossági és üzleti kutatások vezetője, a Piackutatás blog szerzője.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A szakértő szerint kérdés, hogy a világpiacon is jelentős szereplőnek számító sportruházati cégnek számít-e a tízmilliós magyar piac. Ha hosszú távú jelenlétben gondolkoznak, mindenképp árt a Fila-nak, hogy a vásárlók összemossák a nevét a jóval alacsonyabb márkaértéket képviselő Tesco-val. A lépés csak azzal indokolható, ha a Fila-nak a profit maximalizálása, azaz a raktáron levő készletek minél előbbi kiszórása volt a célja.
A kutatásvezető úgy véli, az akció igazi nyertese a Tesco volt: az áruházláncnak ugyanis egyrészt bőven megérte hozzákapcsolnia saját márkáját egy jóval erősebb brandhez, azaz a Fila-hoz. Másrészt ezzel a projekttel erősítette vásárlói lojalitását, törzsvásárlói rendszerét is felfuttatta a kampány. Ugyanakkor anyagilag is megérhette a táskavásár, hiszen biztos, hogy a gyártási költségnél jóval magasabb áron értékesítették a termékeket.
Következtetésként levonható, hogy a magyar kimondottan marginális piac, azaz a márkatulajdonos nagyvállalatok szemében nem igazán számít a véleményünk, inkább a profitmaximalizálásra törekszenek. Ugyanakkor jól látszik az is, hogy a kereskedelmi láncok diktálnak, visszaélnek helyzeti előnyükkel. Adott esetben még az is érdekük lehet, hogy egy másik márka értékét rombolják azért, hogy sajátjukét erősítsék - véli Józsa Gyula, aki szerint Magyarországon (például Nyugat-Európával szemben) több évig hordanak egy-egy táskát a vásárlók (még a tehetősebbek is), ezért hosszú évekbe telhet, amíg a Fila kiheveri ezt a tömeges felvásárlást.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Már ki is nevezték Szentkirályi Alexandra utódát - és az utód utódát is
- Napokon belül pénzre számíthat rengeteg háztartás
- Hatházi Róbert: a húsvét minden kor emberének ugyanazt az üzenetet hordozza
- Nagy változás a gyógymedencéknél - részletesen indokolt az NNGYK
- Ha autót vezet, akkor egy életveszélyes jelenség fenyegeti
- Friss kutatás: súlyos veszélyt jelent a használt sütőolaj