A részeges Európa ellen küzd Svédország

2009. október 7. 16:58

Az Európai Unió elnöki tisztét betöltő Svédország kérésének megfelelően az Európai Gazdasági és Szociális Tanács bemutatta az európai alkoholfogyasztásról szóló tanulmányát, egyúttal az alkoholos termékek megfelelő marketingjét és árazását szorgalmazta, hogy csökkenthetőek legyenek az ezzel kapcsolatos problémák.

Új uniós szintű szabályozásra van szükség ahhoz, hogy csökkenteni lehessen azok arányát, akik veszélyesen sok alkoholt fogyasztanak - ez a teljes felnőtt lakosság körében ugyanis ijesztően sok, 15 százalék. Egyúttal fokozottabban ügyelni kell a gyermekekre, illetve az alkoholfogyasztás miatt rájuk leselkedő veszélyektől.

Az EESC külön rávilágított, hogy a túlzott alkoholfogyasztás évente 195 ezer halálesetért felelős az Európai Unióban: baleseteken, májproblémákon, rákos megbetegedéseken keresztül. A mértéktelen ivászat a harmadik legfontosabb felelős a korai megbetegedésekért és halálesetekért.

Az EESC külön figyelmet fordítana a fiatalok megóvására, mivel számukra még a felnőtteknél is nagyobb veszélyeket rejteget az alkohol. Ráadásul a becslések szerint az Uniósban 5-9 millió gyermeket iszik alkoholtartalmú termékeket. Az italok reklámjai pedig még vonzóvá is teszik az alkoholt, újabb veszélyeket hordozva. Éppen ezért a meg kéne akadályozni, hogy az alkoholreklámok elérjék a gyerekeket, az italok árusítására pedig szigorúbb szabályokat kell bevezetni, mivel az önkontroll ezen a területen nem elégséges, úgy látszik.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem