Jelentősen javult a helyzet a repülőjegyeket árusító európai uniós internetoldalakon, de sok légitársaság honlapja még nem felel meg teljes mértékben a fogyasztóvédelmi szabályoknak.
A légi szolgáltatásokról szóló rendelet értelmében kötelező az árak teljes mértékű átláthatóságának biztosítása. A fogyasztóvédelmi szervek korábban főleg azt kifogásolták, hogy az internetes jegyárusítás során előre nem közölt tételek kerülnek a végső árba, vagy hogy az akciós árként hirdetett díjtételek nem elérhetők, illetve azt, hogy az olcsó árak feltételeit nem tüntetik fel egyértelműen.
Jelenleg 16 légitársaság felel meg maximálisan a szabályoknak, míg a próbavásárlások során a 67 jelentősebb cégből 52 kapott jó bizonyítványt - ezek a társaságok vállalták, hogy a bizottság által feltárt problémákat mihamarabb orvosolják. Ebben a csoportban található például a Malév és a WizzAir is.
A Malév esetében a repülőjegyekhez váltható utasbiztosítás feltételrendszere nem volt megfelelően feltüntetve. A múlt héten kijavították a honlapon a kifogásolt részeket.
A WizzAirnél egyes tájékoztatások betűméretét kifogásolta a hatóság. A WizzAir a speciális feltételeket hamarosan külön hivatkozáson megfelelő méretben elérhetővé teszi, s ezzel eleget tesznek a kötelezettségeiknek.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








