Ferenc pápa halálát követően megnőtt az érdeklődés a Vatikán pénzügyi helyzete iránt.

A kkv-k jelenlegi, stabilabbá váló gazdasági helyzete miatt pozitívabb várakozásokkal állnak a hazai vállalkozások vezetői a fizetésemeléshez és a béren kívüli juttatásokhoz is – derült ki a K&H kkv bizalmi index 2024 utolsó negyedéves kutatási adataiból. A cégvezetők közel háromnegyede növekvő bérekkel számol, és közel egyötödük kalkulál úgy, hogy ad munkavállalóinak 13. havi fizetést vagy prémiumot a következő 12 hónapban. A bónusz mellett a másik legnépszerűbb juttatási forma továbbra is a munkába járás támogatása, valamint a SZÉP kártya.
A K&H kkv bizalmi index 2024 utolsó három hónapjának adatai alapján a kkv-k vezetőinek közel háromnegyede számol úgy, hogy a következő egy évben emelkedni fognak a munkavállalói bérek. Érdekesség, hogy az elmúlt két évben nagyjából félévente volt egy kisebb csökkenés a béremeléssel számolók körében, amikor arányuk visszasüllyedt a megkérdezettek kétharmadára, ezt leszámítva 70 és 75 százalék között mozog a növekvő bérrel számolók aránya, a legfrissebb adatok alapján jelenleg 71 százalékon áll a mutató.
Noha a csökkenő bérekkel számolók aránya 2022 első negyedéve óta egyszer sem érte el az 5 százalékot, a változatlan bérekkel kalkulálók körében nagyobb volt a szórás: 21 és 32 százalék között változott az érték, jelenleg 28 százalékon áll, ami négy pontos emelkedés az előző negyedévhez viszonyítva.
A kkv döntéshozók kétötöde tervez valamilyen – egy vagy akár többféle – béren kívüli juttatást adni a munkavállalóinak ebben az évben. A 2023-as év vége óta töretlenül a 13. havi fizetés vagy jutalom számít a legnépszerűbb juttatási formának a kkv-k körében, az elmúlt negyedévhez képest minimálisan, két százalékponttal emelkedett is a mutató. Jelenleg a megkérdezettek 17 százaléka tervezi adni, ami közelíti a tavaly nyáron mért értéket.
A második legnépszerűbb juttatási forma holtversenyben a SZÉP kártya, valamint a törvényileg előírt utazási költségtérítés 11-11 százalékkal, ami egyben azt is jelenti, hogy a SZÉP kártya népszerűsége az előző negyedéves kisebb csökkenés után visszatért arra a szintre, amit 2023 ősze óta stabilan tartott. A toplista harmadik helyén pedig a cégek saját döntései alapján adott utazási támogatások állnak kilenc százalékkal.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


