Mutatjuk, hogy 2025 tavaszán merre bukkanhatnak fel jó eséllyel az ellenőrök.

A Cápák között üzleti showműsor legutóbbi adásában ismét izgalmas vállalkozói ötletek kerültek terítékre: egészséges disznóbőrchips, fenntartható lakberendezési tárgyak, egyedi elektronikai eszközök és egy tabudöntögető edukációs vállalkozás is befektetőket keresett.
Fényi-Boda Piroska és Nagy Gyula egészséges rágcsálnivalót fejlesztettet ki, méghozzá disznóbőrből. Ez a chips nem tartalmaz mesterséges alapanyagot, magas a fehérjetartalma, beilleszthető akár a ketogén diétába is. 2024 januárjában indultak és mostanra 30 viszonteladóval működnek együtt. Az üzem bővítéséhez és a franchise rendszer elindításához 300 millió forintot kértek 5 százalékos részesedésért cserébe.
Ezt az ajánlatot egy halk kacaj fogadta, hiszen ez 6 milliárdos cégértéket jelent. Mivel ehhez hasonló termék van már a piacon, Tóth Ildikót elsősorban az érdekelte, miben tér el ez a versenytársaktól. Gyula nagyon hitt a receptúrában, ami szerinte szavatolja a világsikert. Mint kiderült, havonta 3 millió forintos forgalmat produkáltak a tavalyi évben, amit keveselltek a befektetők:
Mire alapoztátok a 6 milliárdos cégértéket? Mit csinálsz még? Valamit nem tudunk, Gyula, miből adsz még üzletrészt? Mert a 3 milliós forgalomra ez egy megalázóan, felháborítóan szemtelen ajánlat. Valamit találjatok ki.
- tette fel a kérdést Bojinka Miklós. Lakatos István 300 ezer forintot ajánlott fel 5 százalékért: szerinte ez legalább annyira vicces, mint a vállalkozó által kért 300 millió forint. Balogh Petya szerint, Gyula kezében csak a receptúra van, éppen ezért fel kellene ajánlani az egész Céget, és legfeljebb 10 százalékot tarthatna meg magának. A Cápák szerint ez értelmezhetetlen ajánlat, elúsztak.

Az év egymásra találása
Katona Éva és Tóth Attila egyedi design lakberendezési tárgyak előállításával foglalkoznak: régi bútordarabokból készítenek újakat, a fenntarthatóság, az értékmentés és a környezetvédelem jegyében. Az elmúlt 5 évben 2 ezer darabot adtak el, de céljuk, hogy megtalálják azt a vonalat, ahol magasabb áron tudnák értékesíteni a termékeket, ugyanis ehhez az ő tudásuk, kapcsolati tőkéjük kevés. Amit még kértek ezen felül az 6 millió forint üzemfejlesztésre, és cserébe 15 százalék részesedést kínáltak fel.
Mint kiderült, a 2024-es árbevételük nettó 18 millió forint volt, ebből a haszon 11 millió. Tóth Ildikó szerint a növekedésük kulcsa a külföldi terjeszkedés lehet, szerinte Nyugat-Európában ezeket a tárgyakat sokkal magasabb árszinten lehet értékesíteni.
Balogh Petya szerint Évának és Attilának jelenleg nem cégük, hanem munkájuk van, ezért nem tudnak kitörni - ő kiszállt. Bojinka Miklós úgy látta, sem beszerzés, sem az értékesítési lánc nem biztosított, bizonytalan, hogy mennyi portékát tudnak megszerezni - nem érdekelte a lehetőség éppen ezért.
Lotfi Farbod elképesztően értékesnek tartotta ezt a munkát, de szerinte nem skálázható, ő sem látott benne potenciált, Tóth Ildikót azonban érdekelte a lehetőség, már csak azért is, mert ingaltanfejlesztéssel, ingatlanüzemeltetéssel foglalkozik, tehát már egyben a vevőjük is. Beszállt az üzletbe.

Az egyediség skálázható
Mátrai Miklós saját elektronikai márkáját mutatta meg a befektetőknek: fülhallgatókat, hangfalakat, egyéb kiegészítőket gyárt. Az alapanyag Kínából származik, de az összeszerelését már itthon végzik. Fontosnak tartotta kiemelni, hogy egyedi termékekről van szó, mely a hazai piacon kívül már több európai országban jelen van. A 2023-as árbevételük 307 millió forint volt, 2024-es 370 millió forint, a nyeresége 10 százalékos.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Hamarosan egy új projekttel indul, egy olyan platformot álmodott meg, ahol a vevő választhatja ki, az adott termék milyen színű, formájú legyen. 30 millió forintot kért marketingre és a raktárkészlet bővítésére, cserébe 10 százalékot ajánlott fel.
Jelenleg a B2B szektorban aktívabb a cég, az egyéni vásárlókhoz szinte csak a webshopon keresztül érnek el. Miklós szerint az igazi célcsoportjuk a fiatalok, a 14 és 25 év közöttiek, akiknek óriási igényük van az önkifejezésre, ezért a kért pénzből feléjük indulna el.

A Cápákat érdekelte a vállalkozó kínai cége is, ami a magyar beszállítójaként működik, és aminek az árbevétele 1,5 milliárd forint. Miklós viszont erre nem tudott ajánlatot adni, így nem történt befektetés.
Tabutémák
Cserháti-Herold Janka termékenységtudat szakértő és férje, Cserháti Zoltán már több ezer nőnek segítettek a saját testük megismerésében. Olyan témákról beszélnek, ami sokakat talán feszélyez, mégis elképesztően fontos. Alapvetően a tudásmegosztásra épül a vállalkozás, a most megszületett új projektjük a hálószobára koncentrál azonban.
Cégük tavaly 106 millió forintos árbevételt produkált: máshol nem kapható termékek exkluzív viszonteladói. Most egy fizikai bolthoz kértek 15 millió forintot és mentorálást 8 százalékért cserébe.
Az új brand egészen más, mint amit a hagyományos erotikus boltokról gondolunk, ám a Cápák egy része úgy gondolta, ezeket az eszközöket ma már mindenki online szerzi be. Tóth Ildikó és Lakatos István azonban tettek egy közös ajánlatot, azzal a feltétellel, hogy elengedik a boltnyitási terveiket. Szerintük maga az edukáció elképesztően fontos, és láttak benne potenciált. Végül megegyeztek: 15 millió forintot adtak ketten, 8-8 százalékos részesedésért cserébe.

Luxus lett a házi kedvencek temetése: leesik az állad, mennyit kérnek egy kutya, cica hamvasztásáért
Szigorú feltételek mellett családi házunk kertjében eltemethetjük elpusztult kisállatainkat, ám a főszabály szerint máshol tiltott a temetés, sőt, még a hamvak szétszórása is.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hoppá! Tudtad melyik bank lett a legjobb lakossági állampapír forgalmazó? (x)
Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) idén is a Gránit Banknak ítélte „Az év Lakossági állampapír forgalmazója” díj ezüst fokozatát.
-
A Soós Tészta Kft. megbízható minőséget nyújt (x)
A Soós Tészta Kft. több mint 40 éve nyújt kiváló minőségű tésztákat a vásárlók számára, és a KMÉ-védjegyet 26 termékük kapta meg.
-
Vásárlói élmény és innováció a hazai kiskereskedelemben (x)
Második alkalommal rendezték meg február 25-én a Visa Boltok Boltja verseny díjátadóját, amely a kiemelkedő vásárlási élményt nyújtó és innovatív megoldásokat alkalmazó fizikai üzleteket ismeri el.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


