Hihetetlen felfedezés az Alföldön: honfoglaló elit harcosok sírjának titkai tárultak fel Akasztón – nemzetközi jelentőségű leletegyüttes mesél őseinkről.
A Mercedes-Benz kecskeméti gyárában hosszú téli leállás várható - írja a 444.hu. Német sajtóértesülések szerint a Mercedes németországi üzemeiben a szokásosnál korábban kezdődik a téli szünet, ami összefüggésben lehet a vállalat költségcsökkentési törekvéseivel.
A kecskeméti Mercedes-gyár több mint egy hónapos téli termelési szünetet tart 2023. december 18-tól 2025. január 20-ig. A hírt a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. is megerősítette, hangsúlyozva, hogy a leállás ideje alatt elsősorban karbantartási és átalakítási munkálatokat végeznek, valamint felkészülnek az új modellek gyártására.
A vállalat közleménye szerint a téli szünet nem egyedülálló jelenség: "A Mercedes-Benz németországi és nemzetközi személygépkocsi- és hajtásláncgyártó üzemeiben a 2024/2025-ös téli termelési szünet a korábbi évek gyakorlatának megfelelően általában több hétig tart, azonban az egyes gyárak pontos leállási és indulási időpontjai eltérőek lehetnek."
A hosszú leállás hátterében azonban más okok is állhatnak. Német sajtóértesülések szerint a Mercedes németországi üzemeiben a szokásosnál korábban kezdődik a téli szünet, ami összefüggésben lehet a vállalat költségcsökkentési törekvéseivel. Az Efahrer.de beszámolója szerint a Mercedes az idei harmadik negyedévben jelentős, közel 50 százalékos profitcsökkenést szenvedett el, amit főként a kínai piacon tapasztalt, a vártnál alacsonyabb kereslet okozott a magas árrésű elektromos luxusmodellek iránt.
A profitcsökkenésre reagálva a Mercedes vezetősége bejelentette, hogy a jövőben a hatékonyság növelésére és a költségek csökkentésére helyezik a hangsúlyt. Az Mbpassion.de szakportál szerint a korábbi leállás oka lehet a beérkező megrendelések visszaesése is. A kecskeméti gyár esetében a hosszú téli szünet lehetőséget ad az új MMA és MB.EA platformokra épülő modellek gyártására való felkészülésre, ami kulcsfontosságú lehet a vállalat jövőbeli versenyképessége szempontjából - írja a lap.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








