Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Csalók trükköznek a visszaváltó rendszerrel: ezt jobb, ha tudod az 5000 forintos limitről
Jellemző volt a visszaélés a gépek által nyomtatott utalványokkal, ezért is kellett 5000 forintos korlátot bevezetni a REpontokon - mondta a Pénzcentrumnak Kozák Tamás, az Országos Kereskedelemi Szövetség főtitkára. Mint megtudtuk, a limit a banki kiutalások esetében is fennáll az automatáknál.
Az 5000 forintos korlátozás bevezetésének fő célja a papír alapú utalványokkal való "visszaélések" kiszűrése volt - mondta a Pénzcentrumnak a visszaváltó automatákon bevezetett limitről Kozák Tamás, az Országos Kereskedelemi Szövetség főtitkára. Hozzátette, a magyar példa nem kirívó, más országokban sem lehet korlátlanul visszaváltani egy tranzakción belül. A szakember kérdésünkre elmondta: a banki visszautalásokra is vonatkozik az 5000-es korlát a gépeken.
Ő is hasonlóan látja, mint Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség főtitkára: 100, vagy annál több palackot, dobozt, üveget nagyon ritkán visznek vissza egyszerre az átlagos vásárlók, így ők észre sem veszik a korlátozást. Nagyobb mennyiséggel inkább azok szoktak megjelenni, akik üzletszerűen foglalkoznak "palackvadászattal".
Kereskedői oldalról nézve ez egy jó lépés, hiszen így több vásárlót szolgálhatnak ki az automaták, mielőtt megtelnek, tisztítani kell őket. Az egyszerre visszaváltható mennyiség maximalizálásával jó eséllyel elkerülhető, hogy valaki több zsáknyi italcsomagolást egyszerre váltson vissza, így nagyobb sor alakuljon ki a gépek előtt
- mondta korábbi kérdésünkre Neubauer Katalin.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Más iparági forrásaink is üdvözölték a döntést, ők azért is örülnek, mert az üzletszerűen visszaváltók jellemzően nem vásárolták le az utalványokat, hanem kikérték a készpénzt a kasszákból. Így az automatát üzemeltető boltoknak nem keletkezett bevétele, ellenben csökkent a készpénzállomány.
Címlapkép: Lakatos Péter, MTI/MTVA
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








