A kutatók közösségi bejegyzésekből is azonosítottak albínó siklókat – egy fotó akár tudományos felfedezést is érhet.
A visszaesés ellenére a világátlag felett teljesített tavaly Közép- és Kelet-Európában a cégvásárlási piac (M&A, mergers and acquisitions) - közölte kedden a Mazars. A térség országaiban 37,3 milliárd euró értékben összesen 1097 tranzakciót bonyolítottak le a befektetők - írta a nemzetközi tanácsadó cég, amely a nyilvánosságra került tranzakciós adatok alapján úgy látja, hogy a térség a gazdasági kihívások ellenére sem rendült meg. A befektetők egyebek mellett az energiaárak és az ukrajnai háború miatt jelentős visszaesésre számítottak, ennek ellenére a cégvásárlások és vállalategyesítések régiós piaca mindössze 15 százalékkal csökkent, ami jobb eredmény a globális átlagnál, és meghaladja a járvány előtti szintet.
Az összesítés szerint a térségben a technológiai cégek a legvonzóbbak a befektetők számára, 2023-ban 114 ügylet ezen a területen jött létre. A térség legforgalmasabb M&A-piaca Ausztria, Csehország, Lengyelország és Románia volt összesen 709 tranzakcióval. Bár a geopolitikai helyzet bizonytalan, a gazdasági kilátások javultak, a fizetésképtelenné váló cégek találhatnak befektetőt, így 2024-ben emelkedés valószínűsíthető a régióban - írták.
Magyarországon a térség átlagánál kissé nagyobb mértékben, 21 százalékkal esett vissza a vállalategyesítési és akvizíciós piac az ügyletek száma alapján. A 61 tranzakció túlnyomó többsége nem nyilvános, így az összértékük sem hasonlítható össze a korábbiakkal. A külföldi vásárlók főképp a magánegészségügy és az informatika iránt érdeklődnek, ha Magyarországon vásárolnak vállalati tulajdont, de a megújuló energiaforrás is egyre népszerűbb befektetési célpont - olvasható a közleményben.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








