A munkavállalók pihenése érdekében szenteste napján csak két egység, december 25-én pedig csak a debreceni egységek lesznek nyitva.
Közel 200 ezer vállalkozás székhelye egyezik a tulajdonosok lakcímével, de nem csak a mikrovállalkozások szaporodnak.
Egy vállalkozás székhelye már önmagában is sok mindent elárulhat egy adott cég működéséről. Ha egy vállalkozás presztízs értékű területen, vagy irodaházban működik, az a partnerek számára komoly információértékkel bírhat. Természetesen önmagában még nem minősítő tényező egy cím, de a sok pénzügyi és egyéb eljárási adat mellett egy cím információmorzsákat árulhat el az adott vállalkozás kultúrájáról, működéséről. A székhelycímek vizsgálata még fontosabbá válik, ha egy adott vállalkozás székhelyét nem önmagéban, hanem egyéb vállalkozások székhelyével vagy éppen tulajdonosok lakcímével együtt vizsgáljuk.
Ezek az úgynevezett címkapcsolatok már akár komolyabban is befolyásolhatják egy vállalkozás megítélését pozitív és negatív irányba is. A legtöbb esetben nem lehet kijelenteni egy adott székhelycímről, hogy jó vagy rossz, de egy adott ügylet, partnerkapcsolat kialakításakor viszont fontos tényező lehet. Ha egy adott címen tömegesen működnek vállalkozások, akkor érdemes jobban utánajárni, hogy az adott cím egy kulturált irodaház, vagy esetleg egy cégtemető, vagy éppen egy hajléktalanszálló.
Ma Magyarországon a vállalkozások 37 százaléka valamelyik tulajdonos lakcímén működik, ez a gyakorlatban 194 ezer vállalkozást jelent.
Ezek a cégek legtöbb esetben kisebb vállalkozások, de összeségében ez a vállalkozói kör 328 ezer bejelentett alkalmazottnak ad munkát, azaz nemzetgazdasági szempontból is tényezőnek számítanak. A tulajdonos címén működő vállalkozások száma az elmúlt években még növekedett is. Területi eloszlásban Pest, Jász-Nagykun-Szolnok és Hajdú-Bihar megyében a legmagasabb a tulajdonosok címén működő vállalkozások aránya, míg a Fővárosban a legalacsonyabb, de még itt is 28 százalék felett van ez az arány.
A tulajdonos címén működő vállalkozások számának növekedése ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a hazai cégbázis tovább aprózódott volna, hiszen a teljes cégbázishoz képest az arányuk még valamelyest csökkent is. Ráadásul működik az országban 700 olyan társas vállalkozás, amely valamelyik tulajdonos lakcímére van bejegyezve, és éves árbevétele meghaladja az 1 milliárd forintot. Ezen milliárdos vállalkozások száma ráadásul igen dinamikusan növekszik, mert egy évvel ezelőtt még kevesebb mint 600 ilyen vállalkozás működött az országban.
A címkapcsolatok vizsgálata ugyanakkor további érdekes tényeket is mutat. Jelenleg mintegy 528 hazai társas vállalkozásnak valamelyik tulajdonosa hajléktalanszállón lakik. A hajléktalanszállóhoz köthető cégek száma erőteljesen növekedett is az elmúlt években. Az ilyen vállalkozásokkal érdemes egy kicsit körültekintőbben bánni. Nem általánosítható, de fellelhető gyakorlat hazánkban, hogy a tulajdonosok úgy próbáltak menekülni a hátrahagyott tartozások elől, hogy nehéz helyzetbe került magánszemélyeknek játszák át vállalkozásukat.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A címkapcsolatok másik kategóriája, amikor egy adott címen sok vállalkozás működik. Ha egy tulajdonos több vállalkozás felett is befolyással bír, még akár gazdaságilag is indokolt lehet a közös székhely, ugyanakkor ennél sokkal extrémebb jelenségekkel is találkozhatunk a hazai cégek körében. Jelenleg 117 olyan székhelycím található a hazai cégjegyzékben, ahova több mint 100 társas vállalkozás van bejegyezve. Önmagában ezzel még semmi probléma nem lenne, de az adatok azt mutatják, hogy ezeken a frekventált címeken a problémás vállalkozások aránya magasabb.
A koronavírus alatt a moratóriumok miatt ugyan valamelyest javult a végrehajtások és a megszüntetésre irányuló eljárások száma, de még mindig erős a kapcsolat az adott címen működő vállalkozások száma és a negatív eljárások aránya között. Különösen a 20-nál több céget működtető székhelycímeken már meredeken növekszik a negatív eljárások aránya.
Kutatást készít a Pénzcentrum
Hogy pontos képet kapjunk a kisvállalkozások mindennapjairól, az elmúlt évek nagyszabású átalakításainak rájuk gyakorolt hatásairól egy félmérés keretében gyűjtünk információt arról, hogyan vették a cégek ezeket az akadályokat, milyen folyamatok indultak el, és milyen megoldások segítenék őket hatékonyabb működéshez, főleg az adminisztratív feladatok automatizálásában, hogy energiájukat az üzletre összpontosíthassák.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








