Ónos szitálás is lehet ma, a hőmérséklet nem növekszik érdemben az ország területének jelentps részén.
A Nemezeti Adó-és Vámhivatal (NAV) adatai alapján újra nyerésre áll a pálinkaharc Magyarországon - írja a Magyar Idők.
A statisztikák szerint a korábbi idők csökkenése után idén újra fellendült a szeszfőzdék forgalma, miközben otthon is egyre többen készítik a tömény italt. A tavalyi visszaesést pedig az okozhatta, hogy uniós nyomásra megszűnt a pálinkafőzés adómentessége.
Míg korábban csak a főzés árát kellett leróni - literenként nagyjából hétszáz forintot -, a múlt évben már a szeszadóval is számolni kellett. Egy liter pálinka kifőzése így hozzávetőleg 1500 forintba került, de sokat számít a termés mennyisége és a minősége is.
De egyre több helyen főzethetik ki cefréjüket a gyümölcstermesztők, több vállalkozás nyitott főzdét, ennek ellenére mégis sokan inkább otthon készítik a tömény italt. Egy ideje már be kell jelenteni, ha főzőberendezést vásárolunk: idén, hat hónap alatt közel 3500 készülékről érkezett jelzés a helyhatóságokhoz; a múlt év eleje óta már több mint tizenhatezer üst került be a nyilvántartásokba. Azonban fontos az is, hogy január óta úgynevezett párlatadójegyet kell vásárolniuk azoknak, akik otthon főznének: egy liter pálinka előállítását lehetővé tevő jegyért hétszáz forintot kell fizetni.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








