Sokan élnek az M1 regionális matrica kedvezményes lehetőségével, közel 23 ezer darab 2026-os e-matrica fogyott az első héten.
Nem mindenki szorult be a 4 fal közé a karantén idejére, sokan vidékre menekültek a vízparti üdülőjükbe. Megnéztük, melyek a legvonzóbb ingatlanok most a parton.
A kijárási korlátozások idején sokak fejében megfordulhatott az a gondolat, hogy mennyivel könnyebb lenne átvészelni a kényszerű bezártságot egy vidéki kertes házban vagy nyaralóban, mint a négy fal között.
A tavalyi évhez viszonyítva, amikor szinte lerohanták a nyaralók kínálati piacát a leendő vásárlók, idén óriási visszaesést tapasztalni a piacon, van olyan balatoni partszakasz, ahol 80 százalékkal is visszaesett a kereslet.
- mondta Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője. Hozzátette: Az eladó lakóingatlanok iránt összességében kevesebben érdeklődtek a járvány magyarországi megjelenése előtti, februári helyzethez viszonyítva, de az érdeklődések száma folyamatosan emelkedik a március közepén tapasztalt mélyponthoz képest."
Ám éppen ezért idén a vevőknek országosan nagyobb esélyük van az alkura az ingatlanok meghirdetett árához képest, mint az előző évben az OTP Ingatlanpont elemzése szerint. A déli part kiemelt településein (Siófokon, Zamárdiban, Fonyódon, Balatonlellén vagy Balatonszemesen) befagyott a piac. Az érdeklődés az előző évekhez mérten jelentősen, 80 százalékkal csökkent. Ezzel szemben a tó nyugati és északi részén, valamint a vonzáskörzetében, ahol a vevők jellemzően nem befektetési céllal vásárolnak lakóingatlanokat, nincs visszaesés. Keszthelyen továbbra is a nyaralókat, Tapolcán a kisebb értékű építési telkeket keresik. Annak még nincs jele, hogy a kijárási korlátozások miatt a négy fal közé szorult, távmunkában dolgozó érdeklődők felpezsdítenék a piacot, de a tavasszal amúgy is jellemző élénkülés részeként egy új vásárlói kör is kialakulhat a "lakáskaranténosokból".
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Nézzünk szét!
Érdekességképpen nézzük meg, milyen ingatlanokat árulnak a legtehetősebb rétegnek., hiszen nem csak az olcsó, partmenti ingatlanok mennek, az igazi luxusnyaralókra is van kereslet, melyeknek négyzetméterára akár a 2-2,5 millió forintot is elérheti. Katt a képre a galériához!
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








