Budapest híres termálfürdői komoly kihívásokkal néznek szembe: a Gellért Fürdő bezárása és a felújítások elhúzódása feszültséget kelt a turisták és a helyiek között.
A pünkösdi hétvége első napján összeomlott a vasúti közlekedés a balatoni fővonalon, ezúttal egy évek óta ismert sorompóhiba miatt. A szakértők szerint a problémát egy hibás ventilátor okozta, amelynek meghibásodása rendszeresen lassítja a forgalmat, de a MÁV-nál sem a karbantartásra, sem a gyors alkatrészbeszerzésre nincs hatékony megoldás. A helyzet bármikor megismétlődhet, mivel a kritikus műszaki hibákra nem jut elég figyelem és forrás.
A pünkösdi hosszú hétvége első napján egy sorompóhiba miatt összeomlott a vasúti közlekedés a balatoni fővonalon, az eset óriási felháborodást keltett. Feld Márton, a Magyar Közlekedési Klub elnökségi tagjaa Blikknek ennek kapcsán arról beszélt, az a sorompóhiba, ami a mostani késéseket okozta, 2013 óta ismert, és minden nyáron 4-5 alkalommal leáll miatta a balatoni vonal.
Ha a berendezés elromlik, 15 kilométeres sebességkorlátozást rendelnek el azon a szakaszon, hogy ne történjen baleset. Az első vonat még csak 10-20 perce késik emiatt, a következők pedig egyre többet és többet, hiszen feltartják a későbbi vonatokat - magyarázta.
Már régen ki kellett volna cserélni az ottani, nem bevált szerkezetet más technikára, de legalábbis gyakrabban ellenőrizni, karbantartani, és nem csak akkor javítani, ha már nem működik
- fogalmazott a szakember. Hozzátette: a MÁV legnagyobb problémája a beszerzés, még az alkatrészek vásárlásához is minisztériumi jóváhagyás kell, sok folyamat pedig elakad a bürokráciában.
Spohn Márton, a Közlekedő Tömeg egyesület alelnöke úgy tudja, banális hiba okozta a balatoni összeomlást: elromlott a ventilátor, ami a szerkezetben lévő számítógépet hűti. Ha a gép lekapcsol, nem lehet tudni, éppen merre jár épp a sorompó felé haladó vonat, ezért kell korlátozni a sebességet. A szakértő szerint amióta Magyarország az EU tagja, csak uniós pénzt költenek a vasútra, és mivel az EU csak a fejlesztéseket támogatja, a működtetést, karbantartást nem, így utóbbira kevesebb jut.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Elég lenne évente megnézni, hogy például a balatoni vonalon a biztosító berendezésekben milyen alkatrészek okozhatnak meghibásodást, és készleten tartani ezekből, vagy kötni egy keretszerződést, hogy bármikor gyorsan rendelhessenek a beszállítótól, ne akkor kelljen kapkodni, amikor baj van
- mondta az alelnök, aki szerint bármikor megismétlődhet, ami a pünkösdi hétvégén történt, a balatoni vonalon ugyanis gyakoriak a biztosító berendezések miatti zavarok, de ez csak akkor feltűnő, amikor nagyon sokan utaznak a Balatonra.
Címlapkép: Vasvári Tamás, MTI/MTVA
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








