Folytatódik az átlagosnál enyhébb, de jellemzően borult, párás, ködös időjárás a jövő héten is.
A MÁV nemcsak a jegyár felét, hanem annak teljes összegét visszafizeti a késések miatt – bocsánatkérésként. Lázár szerint a tíz éve felújított vasútvonal ismételt meghibásodása a Siemens hibája, ezért amíg a német cég nem javítja ki a korábbi kivitelezés hiányosságait, új megrendelést sem kap. A miniszter azt ígéri, az utasok kártérítését az utolsó eurócentig behajtják a vállalaton.
Teljes összegű kártérítést fizet a MÁV-csoport azoknak az utasoknak, akiket a mai napon ért kellemetlenség a balatoni vasútvonalon – jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter Facebook-oldalán. A miniszter nemcsak a jegyár 50 százalékát, hanem annak teljes visszatérítését rendelte el, bocsánatkérésként a több órás fennakadások miatt.
Lázár bejegyzésében élesen bírálta a Siemens korábbi munkáját: a cég ugyanis mindössze tíz éve újította fel a most meghibásodott vasútvonalat, de a miniszter szerint a kivitelezés nem felelt meg a 15 milliárd forintos beszállítói díjért elvárt minőségnek.
Mint arról beszámoltunk, sorompóhiba okozott jelentős fennakadásokat a balatoni vasúti közlekedésben, ami miatt több járat nem közlekedett vagy csak részlegesen teljesítette útvonalát.
Lázár szerint a magyar állam előbb fizet kártérítést az utasoknak, minthogy újabb forrást biztosítson a német cégnek, amíg az nem javítja ki a korábbi munkája hibáit. Mint fogalmazott, ma mintegy 10 ezer utas esett áldozatul a hibás kivitelezés következményeinek. A kárt az állam most megelőlegezi, de Lázár határozott ígéretet tett arra, hogy a költséget „az utolsó eurócentig” behajtják a Siemensen.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A balatoni vasútvonal visszatérő műszaki problémái évek óta borzolják a közlekedők kedélyeit, és a mostani döntés újabb lépés a vasúti szolgáltatások minőségének számonkérésében. A konkrét meghibásodás okát és felelőseit egyelőre vizsgálják.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








