A spanyol fogyasztóvédelmi minisztérium közleménye szerint az Airbnb 65 122 hirdetése sértette meg a fogyasztóvédelmi szabályokat.
Éjszakánként háromszázalékos turisztikai illetéket bevezető törvényt szavazott meg csütörtökön a norvég parlament.
Az új illetéket a sűrűn látogatott térségekben az önkormányzatok vethetik ki szállodákban vagy az olyan platformokon keresztül bérelt magánszállások esetében, mint az Airbnb. A bevételeket kizárólag turisztikai célú közlétesítmények finanszírozására fordíthatják.
Azoknak az önkormányzatoknak, amelyek az illeték bevezetéséről döntenek, igazolniuk kell, hogy hiányos infrastruktúrával rendelkeznek, amely korlátozott számú turista kiszolgálására képes. Döntésüket a kormánynak is jóvá kell hagynia.
A helyhatóságok illetéket vethetnek ki olyan turistahajókra is, melyek norvég kikötőkbe futnak be. Hivatalos adatok szerint Norvégia tavaly 38,6 millió vendégéjszakával új rekordot ért el.
Ez azonban túlzsúfoltsághoz vezetett egyes népszerű turisztikai helyeken. A szállásszolgáltatók ellenezték az illeték bevezetését, mert attól tartanak, hogy az hatással lehet az ágazat forgalmára.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








