Vasárnap kezdődik a csillagászati tél, a napforduló 16 óra 3 perckor lesz
Olaszország nem viccel: elkezdte komolyan szankcionálni az egyre pofátlanabb turistákat: már tilos a Spanyol lépcsőn üldögélni, vagy éppen tiltott helyen szelfizni. Bizonyos mindennapi, korábban teljesen megszokott turistás tevékenységekért akár 1000 eurós (375 ezer forintnyi) bírságot vagy Daspo-t (a területről való ideiglenes kitiltást) is kiszabhatnak, de olykor előfordulnak milliós bírságok is.
Egy április elején bevezetett új jogszabály értelmében a látogatókat akár 275 eurós, közel 100 ezer forintos bírsággal is sújthatják, ha a főszezonban túl hosszú ideig tartózkodnak az úgynevezett "vörös zónákban" a csillogó tengerparti üdülőhelyen, Portofinóban. A város polgármestere, Matteo Viacava szerint a szabályra azért van szükség, mert a turisták már akadályozzák a forgalmat, amikor megállnak fotózni vagy szelfizni a sokat fényképezett pizzetta (főtér) előtt. "El akarjuk kerülni a túlzsúfoltság okozta veszélyes helyzeteket" - mondta a The Times-nak, hozzátéve, hogy az új szabály "lehetővé teszi, hogy mindenki élvezhesse szépségünket".
Ez az intézkedés egy sor olyan szabály része, amelyet a hatóságok az elmúlt években vezettek be, és amelyek célja a túlturizmussal kapcsolatos problémák kezelése. Tilos például a Spanyol lépcsőn üldögélni, de jó tudni, hogy a Velencébe érkezés előtt regisztrálni kell, sőt, belépődíjat is fizetni.
Bizonyos mindennapi, korábban teljesen megszokott turistás tevékenységekért akár 1000 eurós (375 ezer forintnyi) bírságot vagy Daspo-t (a területről való ideiglenes kitiltást) is kiszabhatnak.
Néhányan esetben azonban már a zéró tolerancia elvét kénytelenek alkalmazni. Ilyen volt az az eset, amikor két német turistára 950 eurós bírságot szabtak ki, és azonnal felszólították őket, hogy hagyják el a várost, miután a Rialto-híd alatt egy hordozható tűzhelyen kávét főztek.
"Velencét tiszteletben kell tartani" - mondta akkor Luigi Brugnaro polgármester - "és a rossz modorú embereknek, akik azt hiszik, hogy idejöhetnek és azt csinálhatnak, amit akarnak, meg kell érteniük, hogy a helyi rendőrség igenis elkapja, megbünteti és kiutasítják őket".
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Tavaly Sorrento polgármestere nyilatkozott úgy, hogy pénzbírságot fognak kiszabni azokra, akik fürdőruhában vagy bikiniben sétálgatnak a városban. "Vége az illetlen viselkedésnek" - mondta, megerősítve, hogy a bírságok összege 25 eurótól (9500 forint) 500 euróig (190 ezer forint) terjed majd.
Gyertek, de ésszel!
Olaszország régóta támaszkodik a turizmusra, hogy gazdasága talpon maradjon. El is árasztják a látogatók az országot minden évben, éppen ezért újra kell gondolni a formát, hogy hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók Olaszország örökségével és infrastruktúrájával. A turistákat persze továbbra is szívesen látják, de nem a lakosok életminőségének és mobilitásának rovására.
Íme egy rövid összefoglaló arról, hogy mit ne tegyen a következő látogatásakor Olaszország legnépszerűbb turisztikai célpontjain:
Olasz történelmi helyszínek soha ne...
- fotózz a vatikáni Sixtus-kápolnában.
- ülj le a Spanyol lépcsőn.
- ülj, feküdj le üzletek, történelmi emlékművek és hidak előtt
- húzz fel babakocsit, rollert vagy kerekes bőröndöt a római Spanyol lépcsőn
- egyél vagy igyál bármelyik város híres helyszínein
- egyél Firenze történelmi központjának utcáin - Via de' Neri, Piazzale Degli Uffizi, Piazza del Grano és Via Della Ninna - naponta déltől délután 3-ig és este 6-tól este 10-ig
- etesd a madarakat a velencei Piazzo San Marco téren
- mássz be a Trevi-kútban, ez szigorúan tilos, és komoly pénzbírság jár érte
- állj túl közel a Trevi-kúthoz, a római városi hatóságok fontolgatják, hogy védőgátakat telepítenek a történelmi emlékmű köré.
Olasz városokba soha ne…
- látogass el Velencébe egy napra előzetes foglalás és belépődíj fizetése nélkül 2023 januárja után.
- ússz vagy fürödj Velence csatornáiban
- reptess drónt városi területen engedély nélkül
- piknikezz Velence közterületein, vagy álldogálj túl hosszú ideig a város hídjain
- csatlakozzon szervezett kocsmatúrához Rómában, ezeket ugyanis már betiltották
- mássz vagy ugrálj szökőkutakba
- kerékpározz Velence belvárosában
- igyál alkoholt az utcán este 8 és reggel 8 között Velencében
- rögzíts szerelemlakatot a hidakra Rómában és Velencében
- vegyél részt csoportos ünnepségeken, például leány- és legénybúcsúkon a szabadban hétköznap esténként Velencében. Ezek csak napközben vagy hétvégén engedélyezettek.
- érintsd meg a száddal a római nyilvános ivókutak, az úgynevezett nasoni csövét. Ehelyett tedd a kezedet a csap alá
- igyál alkoholt este 10 óra után üvegből a közutakon, a tömegközlekedési eszközökön és a zöldterületeken Rómában
- öltözz be történelmi alaknak vagy szereplőnek, például "centuriónak" (gladiátornak) Rómában, hogy pózolj a turistákkal
Olasz üdülőhelyeken és szigeteken soha ne...
- sétálj ing nélkül vagy fürdőruhában bármely nagyvárosi területen. Ez szigorúan a strandra vagy a strandfürdőre korlátozódik. Különösen igaz ez Sorrentóban, ahol az öltözködési szabályok megszegéséért akár 500 eurós bírsággal is sújthatnak
- a Cinque Terre-i túrázás során inkább ne szandált vagy papucsot vegyél fel
- sétáljon mezítláb Praia a Mare-ban.
- ússz a Kék-barlangban Capri szigetén. Hajóval meglátogathatod, de a ott úszni szigorúan tilos (például Heidi Klum szupermodellt 2019-ben 6000 eurós bírságra büntettek, mert megmártózott a vízben)
- lopj homokot Szardínia strandjairól (vagy bármelyik strandról, ha már itt tartunk). Akár hat év börtönbüntetésre is számíthatsz.
- felejts el eurót vinni magaddal, amikor a strandra látogatsz, a legtöbb helyen a napernyők és nyugágyak használatáért fizetni kell
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








