Egy 89 éves asszony 1,8 millió forintot akart levenni a számlájáról Debrecenben, négy férfit szeretett volna kifizetni bádogosmunkák miatt. A bank alkalmazottja értesítette a rendőrséget.
Fellebbez a Ryanair a magyar fogyasztóvédelmi hatóság büntetése ellen, amit a különadó áthárítása miatt kapott a diszkont légitársaság – derült ki a Ryanair közleményéből. Alaptalannak nevezték a bírságot közleményükben, amelyről még nem is kapott értesítést a légitársaság.
Ma délelőtt Varga Judit Facebook-oldalán közölte, hogy 300 millió forintos bírsággal sújtják a légitársaságot, amiért a júliusban életbe lépett légiközlekedési különadót egy az egyben áthárították a fogyasztókra.
A Ryanair közleménye szerint a fellebbezést arra alapozza, hogy egy uniós rendelet minden uniós légitársaság számára lehetővé teszi, hogy a nemzeti kormányok vagy fogyasztóvédelmi hivatalok beavatkozása nélkül, szabadon állapítsa meg az EU-n belüli légi járatok viteldíjait. A Ryanair szerint ez az uniós jogszabály megtiltja a magyar kormánynak, hogy visszamenőleges hatályú utazási adókat vezessen be, „miközben megpróbálja jogellenesen korlátozni a légitársaságok jogát, hogy az ilyen indokolatlan adókat az utasokra hárítsák.”
Júliustól lépett életbe a légiközlekedési különadó, ami forgalom alapú, utasonként kell fizetni. A Ryanair erre reagálva közölte, hogy minden utasától beszedi ezt az összeget, aki július 1 után repül, függetlenül attól, hogy mikor vette a jegyet, így azokra is vonatkozott, akik a különadó bejelentése előtt vásároltak repülőjegyet a légitársaságnál. (A másik opció a jegy visszaváltása volt.) A lépést követően, kemény hangvételű üzengetések után, fogyasztóvédelmi eljárás indult a Ryanair ellen. A légitársaság közölte, hogy ha szükséges, úgy fellebbezni fognak az ügyben az uniós bíróságok előtt.
Hamarosan már nem csak a szupergazdagok kiváltsága lesz: ennyibe kerül egy jegy a fapados űrutazásra
A HALO Space tervei szerint 2026-tól kezdődően kereskedelmi repüléseket indít a világűrbe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml