Az elmúlt hónapok ellenőrzései során országosan 194 csomagot emeltek ki a pénzügyőrök a forgalomból.
Fellebbez a Ryanair a magyar fogyasztóvédelmi hatóság büntetése ellen, amit a különadó áthárítása miatt kapott a diszkont légitársaság – derült ki a Ryanair közleményéből. Alaptalannak nevezték a bírságot közleményükben, amelyről még nem is kapott értesítést a légitársaság.
Ma délelőtt Varga Judit Facebook-oldalán közölte, hogy 300 millió forintos bírsággal sújtják a légitársaságot, amiért a júliusban életbe lépett légiközlekedési különadót egy az egyben áthárították a fogyasztókra.
A Ryanair közleménye szerint a fellebbezést arra alapozza, hogy egy uniós rendelet minden uniós légitársaság számára lehetővé teszi, hogy a nemzeti kormányok vagy fogyasztóvédelmi hivatalok beavatkozása nélkül, szabadon állapítsa meg az EU-n belüli légi járatok viteldíjait. A Ryanair szerint ez az uniós jogszabály megtiltja a magyar kormánynak, hogy visszamenőleges hatályú utazási adókat vezessen be, „miközben megpróbálja jogellenesen korlátozni a légitársaságok jogát, hogy az ilyen indokolatlan adókat az utasokra hárítsák.”
Júliustól lépett életbe a légiközlekedési különadó, ami forgalom alapú, utasonként kell fizetni. A Ryanair erre reagálva közölte, hogy minden utasától beszedi ezt az összeget, aki július 1 után repül, függetlenül attól, hogy mikor vette a jegyet, így azokra is vonatkozott, akik a különadó bejelentése előtt vásároltak repülőjegyet a légitársaságnál. (A másik opció a jegy visszaváltása volt.) A lépést követően, kemény hangvételű üzengetések után, fogyasztóvédelmi eljárás indult a Ryanair ellen. A légitársaság közölte, hogy ha szükséges, úgy fellebbezni fognak az ügyben az uniós bíróságok előtt.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








