Az antarktiszi tengerjég rekordtempójú olvadása miatt tavaly sok ezer császárpingvin-fióka pusztult el, ami a kontinens császárpingvin-kolóniáinak ötödét érintette.
2020-ban alig néhány hét alatt felborult a mindennapok korábbi rendje. Azt ugyan lehetetlen megjósolni, hogy mennyire lesznek tartósak ezek a változások, de az egyértelmű, hogy a járványhelyzet hatására tartósan felértékelődött a saját gépjármű szerepe, az autósok pedig keresik a praktikus és költséghatékony megoldásokat. Ennek az egyik nagy nyertese a négyévszakos abroncs.
A járványhelyzet miatti korlátozások kérlelhetetlenül átszabták az életvitelünket. A kényszerű életmódváltás része sokak számára a távmunka, a szabadidős tevékenységek drasztikus beszűkülése. Lényegesen ritkábban mozdulunk ki otthonról és tudatosan keressük a legrövidebb útvonalakat. Noha a megtett kilométerek számát tekintve kevesebbet autózunk, ha mégis útnak indulunk, lehetőség szerint a saját járművet részesítjük előnyben a tömegközlekedéssel szemben. A mobilitásra való igény nem csökkent, viszont átalakult: az autósok a költségkímélő megoldásokat részesítik előnyben. A Hankook arra számít, hogy a gumiabroncs-értékesítés 2021-ben ezért méginkább a gazdaságos, ugyanakkor nagy teljesítményű, hosszabb élettartammal rendelkező opciók felé mozdul el - írja közleményében a Hankook Tire.
A négyévszakos lehet a hosszútávú nyertes
A tudatosabb autóhasználat megmutatkozik az abroncsválasztásban is: a legfrissebb európai abroncseladási statisztikák megerősítik, hogy egyre több gépjármű-tulajdonos szereltet fel négyévszakos abroncsokat. Az egész évben használható gumik mellett számos érv szól: gazdaságos alternatívát jelentenek, használatukkal pedig elkerülhető a szezonális gumicsere és a sorban állás a gumis műhelyek előtt.
Az ilyen típusú abroncsok választásánál azonban figyelembe kell venni több szempontot, amire Tomin István, a Hankook Tire műszaki vevőszolgálatának vezetője hívja fel a figyelmet: "Alapvetően nem hiába létezik külön téli és külön nyári abroncs, hiszen ezek célzottan az adott körülményekre lettek tervezve. De a négyévszakos abroncsok sokak számára ideálisak lehetnek. Akik városban élnek, átlagosan kevesebbet használják autójukat, télen pedig nagyon ritkán - vagy komoly havazások során le is teszik -, azoknak remek választás.
Miben más a négyévszakos abroncs?
A nyári guminál lágyabb a keveréke, hogy hűvösebb időben is tapadjon, ne váljon rideggé. Ránézésre inkább télinek látszik, a felhasznált anyagok tekintetében inkább a nyári felé húz, míg a mintázata a kettő keveréke. Megtalálhatók rajta a téli abroncsok lamellái amelyek segítik a fékhatást és kapaszkodó éleket biztosítanak. Valamint a csatornák is nagyban hozzájárulnak a hóban való biztonságos vezetéshez, mivel a téli abroncsokhoz hasonlóan összetömörítik a havat a mintázatban, így jelentős nyomatékátvitelt tesznek lehetővé.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ugyanezek a csatornák vezetik el a vizet az abroncs alól enyhébb körülmények között. A vegyes mintázati kialakítás általában nyáriasabb, kevésbé lamellált külső vállrészt, és erősen lamellált belső mintaelemeket takar - előbbi a kanyarstabilitást, utóbbi a jó nyomatékátvitelt szolgálja. Bár a négyévszakos abroncsot költséghatékonyság céljából hosszú távra veszik a tulajdonosok, mivel az egész évben az autón van, a használat intenzitásától függően gyorsan kophat. Ezért a négyévszakosok esetén még nagyobb jelentősége van az abroncsok forgatásának. A meghajtott tengelyen minden abroncs gyorsabban kopik, ezért évente legalább egyszer cseréljük meg őket a hajtott és nem hajtott tengelyeken.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé