A karácsonyi ünnepek időjárása változékony lesz Magyarországon: a jelenlegi hideg, ködös idő megszűnik, helyette mérsékelten hűvös, csapadékos napok várhatók.
A pandémiás helyzet miatt később kezdődött a vakációszezon, ami folytán sokan csak most kezdik tervezni utazásukat. Ezt támasztja alá az is, hogy a héten a szállásfoglalással kapcsolatos közösségi média említésszámok meghaladták a 2019-es adatokat. Érdeklődésük és utazási szokásaik alapján az újonnan kialakult helyzetben különböző utazótípusok jelentek meg, mint az ijedt-, a pánikoló-, a nyugodt és az optimista utazók - derült ki egy friss elemzésből.
Öt utazótípus különböztethető meg Magyarországon, mégpedig aszerint, hogy az utazóknak milyenek az általános utazásai szokásaik és terveik a járvány után, hogy mennyire tartanak a járvány következményeitől, végezetül pedig, hogy mennyire veszik figyelembe a kialakult helyzetet az utazási tervekkel kapcsolatban - derült ki a Lounge Group eheti elemzéséből. Ezek alapján a típusok a következők:
Az "Ijedtek" - Ide tartoznak azok, akik nem szoktak és nem is terveznek utazni, azonban figyelemmel kísérik a járványt, az utazásra gyakorolt hatását és következményeit. Ebbe a csoportba jellemzően a nők, az 50-59 évesek, a középfokú végzettséggel rendelkezők, a községi lakosok és a több gyermeket nevelők tartoznak, mint például a családanyák többsége.
A "Pánikolók" - Ezt a csoportot nagy kül- és belföldi utazási vágy jellemzi, azonban pánikérzetük magas, figyelembe veszik a járvány következményeit, kétszer meggondolják, hogy utazzanak-e. Főképp a 30-39 évesek, a felsőfokú végzettségűek, a fővárosaik és a gyermeket nem nevelők alkotják ezt a csoportot.
A "Higgadtak" - Ez a csoport szintén nem szokott utazni és a járvány után sem tervezi, maga a járvány pedig kevésbé aggasztja, mint az előző csoportot, egyfajta nyugalom jellemzi őket. Ebbe a csoportba jellemzően a 60 év felettiek, az alacsony iskolai végzettségűek és a városlakók tartoznak.
Az "Optimisták" - Az optimista utazók igen aktív utazók, magas körükben a külföldre látogatók aránya, illetve ők azok, akik a járvány lecsengését követően is hamarabb indulnának útnak. Utazási szokásaikat nem igazán befolyásolják a vírus miatti változások. Ebben a csoportban jellemzően a férfiak, a 18-49 évesek, a Budapesten élők, a gazdaságilag aktívak és tanulók vannak jelen.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az "Optimista országjárók" - Ennél a csoportnál túlsúlyban vannak a belföldi utazások, ők azok, akik a járvány után is hazánkban terveznek kikapcsolódni, ők a válaszadók körülbelül 40%-át teszik ki. Félelemérzetük változó, de inkább alacsony a járvány kapcsán. Egyetértenek abban, hogy a pandémia következtében mind a bel-, mind a külföldi utazásokat meg kell fontolni. Ehhez a csoporthoz többnyire a férfiak, a 40-49 évesek, a középfokú végzettségűek és a vidéki városlakók tartoznak, hagyományosan a családapák és a középkorú baráti társaságok tagjai.
Belföldi utazások kapcsán az előző évhez képest a legnagyobb különbséget az egynapos utazások arányának növekedése jelentette, 16% helyett idén a válaszadók 43%-a részesíti előnyben a rövid, belföldi kikapcsolódásokat.
Összességében elmondható, hogy a megkérdezettek kétharmada évente legalább egyszer utazik turisztikai céllal hazánkban - derül ki a kutatásból. Évente többször főként a megyeszékhelyeken élők, a gazdaságilag aktívak, a tanulók, valamint a kedvező anyagi helyzetben élők utaznak. A válaszadók többnyire családjukkal, vagy párjukkal kettesben vakációznak, illetve a megkérdezettek többsége a pandémiás helyzetben alaposan meggondolják, hogy külföldre útra keljenek-e, azonban belföldön szívesen kapcsolódnak ki és fedezik fel hazánk rejtett kincseit.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








