Kalotaszeg és környéke már évszázadok óta komoly szereplőnek számít az erdélyi gasztronómiában.
Jövő héten indul a közforgalmi hajózási szezon a Duna fővárosi szakaszán, de hét hajóból hatra még nem talált üzemeltetőt a BKV. Hiába áldoztak csaknem félmilliárd forintot tíz évvel ezelőtt a menetrend szerinti fővárosi hajózás fejlesztésébe, az ágazat ismét a megszűnés felé sodródik.
A hét hajóból álló flottából hatra - Budavár, Várhegy, Lágymányos, Lánchíd, Pestbuda és Hungária hajókra - néhány nappal a kezdés előtt még nem sikerült üzemeltetőt találni - tudta meg a Népszava. A hetedik hajó a 125 éves Hófehérke elsősorban nosztalgiahajóként működik. A hajók Kopaszi gát-Rómaifürdő közötti vonalon március 15. és augusztus 31. közötti menetrendszerinti, napi 10-11 órás üzemeltetésére február elején írt ki három tendert a BKV, de a három pályázatból kettőre egy ajánlat sem érkezett. A Budavár és a Várhegy üzemeltetésére jelentkezett ugyan egy vállalkozó, de végül ezt a tendert is érvénytelennek kellett nyilvánítani, mivel a cégtől hiába kérték a hiányzó dokumentumok pótlását.
- tudatta a BKV. Az új pályázatokat hamarosan újra kiírják, viszont a hajóknak már a jövő héten szolgálatba kellene állniuk, hiszen a március 15-től induló tavaszi szezonban elvileg a teljes flottára szükség van. A BKV pedig nem rendelkezik saját hajózási személyzettel, csupán hajókkal, ezért az üzemeltetést külsős cégekre bízzák. A BKV elismerte, hogy a jelenlegi hajópark átlagéletkora 41 év, de a BKV szerint ez hazai viszonylatban nem rossz. Sőt a BKV flotta az egyik legkorszerűbb motorokkal rendelkezik a Duna budapesti szakaszán, mivel a járművek főgépeit az elmúlt években korszerűbbre, erősebbre és jobb környezetvédelmi paraméterekkel rendelkezőre cserélték. Különféle korszerűsítésekkel az utaskomforton is igyekeznek javítani.
- állapítottam meg korábban a BKV. A helyzet viszont tovább romolhat jövőre, mivel az egész éves közlekedés csak 2020-ig garantált a kikötők fejlesztésére kapott EU-s támogatási szerződés alapján. Utána akár le is állíthatja ezt a szolgáltatást a kevésbé forgalmas téli, tavaszi, őszi időszakokban a folyton forrásszűkében lévő BKV, illetve a cégtől a szolgáltatást megrendelő Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Különös tekintettel arra, hogy két évvel ezelőtt a BKV turisztikai ágazatának vezetője azt mondta, hogy a költségek alig 30 százalékát fedezi csak a jegyeladásból származó BKK-bevétel, a többit a főváros adja. (Hétköznap bérlettel is utazhatunk a hajókon, hétvégén 750 forint egy jegy.)
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Ukrajna érdemrenddel tünteti ki Alain Delont
- Máris itt a Kínai Nagydíj - sport a tévében
- Forgalomkorlátozások lesznek a fővárosban - több okból is
- Orbán Viktor: arra számítok, hogy repedezni fog a háborúpárti gondolkodás
- Napról napra értesülhetünk az időjárási anomáliákról
- Ismét őrizetbe vették Nicola Sturgeon volt skót miniszterelnök férjét