Sokan élnek az M1 regionális matrica kedvezményes lehetőségével, közel 23 ezer darab 2026-os e-matrica fogyott az első héten.
A legfrissebb forgalmi adatok megerősítik, hogy 2018-ban történelmi rekordévet zárt a turizmus. A magyar turizmus teljesítménye 9 éve évről évre nő, tavaly pedig minden fő mutatószámot tekintve túlszárnyaltuk az előző évet.
A tavalyi évben a kereskedelmi szálláshelyek 5,2 százalékkal több, összesen 12,5 millió vendéget regisztráltak, a vendégéjszakák száma 2017-hez képest pedig több mint egy millióval nőtt, így 2018-ban csaknem elérte a 31 milliót. Tavaly az összes vendégéjszakaszám felét, 15,6 millió vendégéjszakát a belföldi vendégek töltötték el hazánkban, 15,3 milliót a külföldi vendégek. A kereskedelmi szálláshelyek közel 10 százalékkal (9,3%) nagyobb árbevételre tettek szert 2017-hez képest, amely így meghaladta az 510 milliárd forintot, ezen belül a szállásdíjbevételek pedig a 300 milliárd forintot.
Nem meglepő tehát, hogy egyre több külföldi turista érkezik, ráadásul magyarok is többet utazunk. A legnépszerűbb régiók tavaly is a Budapest−Közép-Duna-vidék és a Balaton voltak mind a külföldi, mind a belföldi turisták körében. Jó hír, hogy jelentősen nő a hazánkba érkező, jellemzően magas költésű vendégek száma, tavaly ugyanis kétszámjegyű növekedést tapasztaltunk például az amerikai, kanadai, kínai, és spanyol turisták esetében is az előző évhez képest. Az élénkülő belföldi turizmus pedig azt is jelzi, hogy a magyarok egyre szívesebben utaznak Magyarországon és a családoknak bővül az anyagi mozgástere.
A magyar turizmus erősödést az is mutatja, hogy a fő mutatószámok tekintetében a növekedés üteme meghaladta Csehország és közelíti Ausztria teljesítményét. Az előrejelzések ráadásul kedvezőek, így a lentület 2019-ben is folytatódhat a szakértők szerint.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








