Súlyos élelmiszerbiztonsági kockázatot jelentő hiányosságokat tapasztaltak egy Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei vadfeldolgozó üzemben tartott ellenőrzésen a Nébih ellenőrei.
Több büntetési tételét is megemeli a MOL Limo, a magyar olajvállalat közösségiautó-megosztó szolgáltatása. Sokkal drágább lesz mostantól, ha elveszted a slusszkulcsot, ha összekoszolod az autót, de azért is többet kell majd fizetni, ha bírságot vagy pótdíjat hozol össze a bérautóval.
Ügyféltájékoztató levélben jelentett be néhány bírságemelkedést és egyéb szabálymódosítást a MOL Limitless Mobility Kft., amely a nagyobb budapesti közösségiautó-megosztó rendszert, a MOL Limot üzemelteti. A változások június 21-től lépnek életbe. A tájékoztató levél szerint
- a slusszkulcs pótlásának díja 100 ezer forintra emelkedik 5 ezer forintról,
- az autó kitakarításának díja 10 ezer forintra nő 5 ezer forintról, ezen túl pedig
- ha megbüntetnek minket az autóval, és ezzel az üggyel kapcsolatban a MOL-nak teendője támad, akkor 5 ezer forintról 10 ezer forintra nő a cégnek fizetendő ügyintézési díj.
A fentieken túl, a társaság bevezeti, hogy mostantól az autót le kell zárni, ha a további használat következtében 20 kilométer alá csökkenne a megtehető táv, amennyiben ezt nem tesszük meg, és 10 kilométer alatti hatótávval zárjuk le a személygépjárművet, akkor 10 ezer forint kötbért kell fizetni. Az autók foglalási szabálya is szigorodik. Amennyiben egy felhasználó egymás után két alkalommal lefoglalja ugyanazt a személygépjárművet, de azt egyik alkalommal sem nyitja ki, akkor a második foglalástól számított 120 percig nem foglalhatja le ugyanazt az autót.
Korábban már összehasonlítottuk a MOL Limo és egyetlen fővárosi versenytársa, a Greengo büntetési tételeit. Ezzel kapcsolatban fontos megjegyezni, hogy a Greengo-nál már eddig is 100 ezer forintot kellett fizetni abban az esetben, ha elhagytuk a slusszkulcsot, az autókra kötött casco biztosítások feltételei pedig nem változtak, ami azért fontos, mert ez lehet a kulcs elvesztésén kívül a másik nagy költség, melyet közösségiautó-használat maitt fizethetünk.
Egy nagyobb kár esetén továbbra is a MOL Limoval járunk jobban, ott ugyanis fixen 100 ezer forint a biztosítás önrésze, a Greengo-nál ugyanez a kárösszeg 10 százaléka, üvegkár esetén pedig 20 százaléka. Ez azt jelenti, hogy egy kétmillió forintos kár esetén a MOL Limonál 100 ezer forintot, a Greengo-nál viszont legalább 200 ezret kell zsebből kifizetnünk.
Borítókép forrása: MOL
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








