Jócskán megdrágult az építőipari szakmunka, de az elrugaszkodott vállalási árakkal nem nőtt együtt a kivitelezés színvonala.
Sokáig erősen kétséges volt, hogy sikerül-e uniós pénzt szerezni az M3-as metró vágányainak komplex felújítására, de most úgy tűnik, számíthatunk a brüsszeli forrásra. "Kihirdetés előtt áll az a kormányhatározat, amely az M3-as metróvonal infrastruktúrájának rekonstrukcióját 125 milliárd forinttal szerepelteti az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 2015. évi fejlesztési keretében" - közölte a Világgazdasággal az NFM.
A 15 százalékos hazai társfinanszírozást tartalmazó tétel a projektre folyósítható maximális támogatás, a kedvezményezett a tényleges bekerülési értéktől függetlenül legfeljebb ekkora összeggel számolhat támogatásként. A tényleges költségekre jelenleg még pontos becslés sem adható, a valós kiadások legkorábban a kivitelezési közbeszerzési eljárások eredményes lezárása után lesznek felmérhetőek. A teljes költségvetést befolyásolja az úgynevezett megtérülő rész mértéke is (az üzemeltető BKV Zrt. számára a működtetésből származó, előre kimutatható bevételek), amelyre uniós forrásokat nem lehet igénybe venni - közölte a lappal az NFM.
A felújítás a tervek szerint három szakaszban és két ütemben valósulna meg. Az első ütemben az északi (Újpest-Központ - Lehel tér) és déli szakaszt (Nagyvárad tér - Kőbánya-Kispest), a második ütemben a középső (Lehel tér - Nagyvárad tér) szakaszt építenék át. A felújítandó szakasz munkálatait teljes zárás mellett végeznék, az utasokat pótlóbuszok szállítják. Az első időszakban a vágányzár az északi és déli szakaszt érintené, a középső szakaszon járna az M3-as metró. Vizsgálják annak a lehetőségét is, hogy az északi és déli szakaszok lezárásával párhuzamosan a középső szakaszon, az éjszakai üzemszünet növelése mellett elkezdődhetnek-e bizonyos munkafolyamatok. Ez azzal járna, hogy bizonyos alacsonyabb forgalmú időszakokban a metró teljes vonalán pótlóbuszok közlekednének.
A korábbi években a pályaállapotok romlása miatt nagyszámú sebességkorlátozást rendeltek el, a BKV közlése szerint ezeknek jelentős részét a 2014-2015. évi síncsereprogram eredményeként átmenetileg sikerült feloldani. "A felújítással a vonali menettartamokat is kismértékben - körülbelül egy perccel - csökkenteni lehet majd, a sebességkorlátozások bevezetése előtti időszakban érvényes mértékig" - tette hozzá a közlekedési vállalat.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Visszatér a korábbi slágertermék: újra elérhető tőke- és hozamvédett befektetési alap a piacon
Fenntartható élelmiszergazdaság és energetika felpörgése akár 20 százalék hozamot is adhat 5 év alatt az OTP-nél.
-
Újra eljött a bankbetétek ideje?
Már 10 százalék feletti lekötött betét is van a piacon – a MagNet értékelte a helyzetet.
-
5+1 hasznos tanács a pénzügyileg tudatos vállalkozáshoz (x)
Elvárás, hogy a vállalkozó értsen a stratégiához, joghoz, személyügyhöz, értékesítéshez és a pénzteremtéshez. Utóbbihoz már létezik e-learning segítség is.
- Metszőollóra fel: most még nem bántjuk a madarakat a bokor- és fanyírással
- Megszólalt Djokovic, ezért zokogott - torlódó érzelmek
- Igazgatókat kérdeztek: drámai a helyzet a német iskolákban
- Mintegy 700 millióan utaztak tavaly a MÁV-Volán-csoport járatain
- Megvan a Hertha új sportigazgatója
- Kollek-Fodor Dorina: nincs más megoldás, a borászatoknak új utakat kell keresni
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


