Enyhe, csapadékos hétvége várható Magyarországon és Európa nagy részén, miközben az igazi téli időjárás elkerüli kontinensünket.
Nehezíti a trolibusz-vezetők munkáját, hogy népszerűtlen, feladatokat is el kell végezniük - írja a Népszava.
A szakmailag átgondolatlan változtatások miatt naponta szidalmazzák, leköpdösik, sőt megdobálják az utasok a sofőröket - mondta a lapnak Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti (BTDSZ) vezetője.
Az "elsőajtózás" miatt nagy felelősség is hárul a sofőrökre, hiszen nekik kell ellenőrizniük az ingyenes utazásra jogosító különféle engedélyeket is, ehhez összesen csaknem ötvenféle okmányt kellene ismerniük.
Erre négyórás gyorstalpalón készítették fel őket, míg a jegyellenőröknek háromhetes tanfolyamon tanítják. A járművezetők gondban vannak: ha megszegik a nehezen betartható, ésszerűtlen előírásokat, pénzmegvonással büntetik őket, ha viszont betartják, akkor magukra haragítják az utasokat.
Meg kellene oldani a babakocsi és a kerékpár összeférhetetlenségét is - hívta fel a figyelmet Szabó. Abban az esetben ugyanis, ha egy járművön babakocsival és kerékpárral is utaznak, a sofőrnek le kell szállítania a biciklist. Ezt kell tennie még akkor is, ha a kerékpáros szállt fel előbb, s járművére a pótjegyet is megváltotta. A BKK elvárása szerint a jármű addig nem mehetne tovább, amíg a kerékpáros le nem száll.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








