Miután a Wall Street újabb negatív hetet zárt, ezért hétfő reggel csökkenéssel indítottak az amerikai részvényindex-határidős jegyzések.
A Jordan Aviation légitársaságot korlátozta, a Rollins Air hondurasi céget teljesen kitiltotta az európai légtérből, a TAAG angolai légitársaságot pedig részlegesen mentesítette a korábbi korlátozások hatálya alól az Európai Bizottság, amely hétfőn tette közzé a légi fuvarozók feketelistájának újabb, immár 18. alkalommal frissített változatát.
Az uniós javaslattevő-végrehajtó testület a repülésbiztonság szempontjából figyeli a légitársaságok tevékenységét, és dönt rendszeresen arról, hogy melyek tevékenységét kell korlátozni vagy betiltani az EU-ban, illetve melyek esetében lehet feloldani korábbi tilalmakat.
A most hozott döntések egyike szerint a TAAG két modern, B-777-300-as típusú gépe biztonságosan működtethető Európában. A jordániai cég három, Boeing 767-es típusú gépétől ugyanakkor egyelőre megvonták az európai légtérhasználati jogot. Az EU kész segítséget nyújtani a légitársaságnak a biztonságos üzemeltetési feltételek biztosításához. A hondurasi vállalatot azonban - először Franciaország által felvetett - nagyon súlyos biztonsági hiányosságok miatt teljesen kitiltották Európából.
Vizsgálatot folytatott az unió az albán légitársaság ügyében is, de az albán hatóságok által tett kötelezettségvállalások nyomán eltekintett a korlátozások bevezetésétől. Három orosz légitársaság - a VIM AVIA, a Yakutia és a Tatarstan Airlines - tekintetében csak azért nem hoznak uniós korlátozásokat, mert ügyükben maguk az orosz hatóságok rendeltek el az EU-ba irányuló repülési tilalmat, illetve korlátozásokat.
Emellett korlátozások sújtanak kongói, illetve fülöp-szigeteki légitársaságokat, amelyek elmulasztották megfelelően dokumentálni azt, hogy a nemzetközi biztonsági szabványoknak megfelelően működnek. Található az uniós tilalmi, illetve korlátozó listán suriname-i, kazah, észak-koreai, valamint több fekete-afrikai országbeli légitársaság is.

Indulhat a tippelés meddig bírja a Petőfi híd: a felújítás tervezésének megpályáztatására sincs pénz
Budapest vezetése egyelőre nem tudja megkezdeni a súlyosan korrodálódott Petőfi híd felújítását.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


