Nehéz idők járnak a benzinturizmust hivatásszerűen végző honfitársainkra. A határrendészeti szervek egyre szigorúbb feltételei mellett már kevesebb üzemanyag-ingázónak éri meg az üzlet, de így is vannak, akik naponta akár 10 ezer forintot is megkeresnek. A Pénzcentrum.hu azt vizsgálta, hogy mennyibe kerülnek most azok a modellek, amelyek az ukrán-magyar határon sorakozva csak arra várnak, hogy behozzák az országba a 200 forintos ukrán benzint.
Évente három Föld-Nap távolságot autózunk ukrán üzemanyaggal
A Pénzcentrum.hu becslése szerint napi szinten több mint 100 ezer liter ukrán üzemanyag érkezik Magyarországra a határ mentén erre szakosodott emberek autóinak tankjaiban. Száz kilométeren átlagosan 8 literes fogyasztást feltételezve ez azt jelenti, hogy a magyar autók napi szinten 1,25 millió kilométert, vagyis évente 456 millió kilométert futnak ukrán üzemanyaggal (csak összehasonlításul a Föld és a Nap távolsága 150 millió kilométer).

Ha feltételezzük, hogy a magyar autók éves szinten 40 milliárd
kilométert tesznek meg (négymillió jármű évi tízezer kilométeres
futásteljesítménnyel), akkor megállapíthatjuk, hogy a megtett távolság
valamivel több, mint 1%-át ukrán üzemanyaggal tesszük meg.
A legolcsóbb és legfelkapottabb modellek
A matekóra után nézzük, hogy melyek a benzinturisták körében a legfelkapottabb modellek, amelyek a kilencvenes évek első felében készültek és legalább 80 literes tankkal rendelkeznek. A magyar-ukrán határon várakozva szembetűnő a "nagykorúvá érett" Volkswagenek, Audik, Mercedesek és Fordok magas száma.

Ezek a modellek néhány százezer forintból megvásárolhatóak, és mivel
körülbelül 80 literes üzemanyagtartályuk van, a csempészek naponta akár
tízezer forintot is megkeresnek egy kanyarral. A tankon felül további 10
liter behozható tartályban, így amennyiben a benzincsempész a behozott
90 literből ötöt meghagy magának, a többit pedig csak 120 forintos
literenkénti haszonnal továbbadja, máris megvan a napi tízezer forint
tisztán, adómentesen.
Európai benzinár elemzés: 270 forinttal olcsóbb benzin a határ két oldalán: üzemanyag körkép
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Többféleképpen is lebukhatnak a csempészek
A vonatkozó jogszabály szerint vámmentesen a jármű szabványos és gyári tartályában lehet behozni üzemanyagot, valamint tartályban további tíz litert. Nem szabad elfelejteni, hogy benzinturistának azokat nevezzük, akik kikocsikázzak a tankból az olcsó üzemanyagot, aki kiszívja és továbbértékesíti az már benzincsempésznek minősül.
A vámosok ezért már ellenőrzik a kilométeróra állását is, vagyis akinek elfogyott az üzemanyag az autójából, de a kilométeróra csak mondjuk 30-at forgott, az azonnal lebukik. Ha valaki olyan leleményes, hogy teker párszáz kilométert az órán, annak várakoznia is kell legalább egy fél napot, mert egy-két óra alatt nem lehet ennyit kiautózni egy járműből.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








