Így takarékoskodhatsz a benzinnel A csúcsokat döntögető benzin- és gázolajárak egyre inkább takarékoskodásra ösztökélik a gépjárműtulajdonosokat. Bár a megtett kilométerek száma sok esetben nem csökkenthető, számos alternatív lehetőség kínálkozik a fogyasztás mérséklésére.
Már indulás előtt felkészülhetünk arra, hogy az utazás minél kisebb üzemanyag fogyasztással járjon. Tervezzük meg előre a napi útvonalat, ne tegyünk felesleges kitérőket. Célszerű ellenőriznünk a kerekek nyomását, hiszen a túl puha gumik megnövelik a gördülési ellenállást és ezzel nagymértékben hozzájárulnak a fogyasztás növekedéséhez. A megfelelő keréknyomással akár 2-3%-os üzemanyag megtakarítást is elérhetünk.
Jól tesszük, ha mindig csak a szükséges tárgyakat visszük magunkkal és kerüljük a csomagtartónkban a fölösleges holmik fuvarozását. A gépkocsin kívül felszerelt minden tartozék is fogyasztásnövelő tényező lehet, hiszen a fokozott légellenállás miatt ezek összességében akár 18%-os fogyasztásnövekedéshez vezetnek. Szereljük le a csomag- vagy biciklitartókat, ha nincs rájuk szükség és csak akkor szállítsunk csomagot a tetőn, ha az autón belül nem fér el. 80 km/h sebességnél a tetőcsomagtartó akár 0,7 literrel, a tetőn szállított kerékpár 100 kilométeren akár 3 literrel is növelheti a fogyasztást. Fontos az is, hogy megfelelő időközönként nézessük át autónkat és cseréljük a gyertyákat, a szűrőket, illetve a kopó alkatrészeket, amelyek akár 15%-al is emelhetik a benzin- vagy gázolajköltséget.
A legtöbbet persze vezetés közben spórolhatunk. A megfelelő sebességet igyekezzünk mindig a legmagasabb sebességfokozatban tartani, vegyük fel a forgalom tempóját és kerüljük a hirtelen gyorsításokat és a sűrű fékezéseket. A sportos vezetési stílus akár 20%-kal is növelheti a felhasznált üzemanyag mennyiségét. A fékezésre fordított energia is az elégetett üzemanyagból származik. Igyekezzünk minél többet használni a motorféket, hiszen ilyenkor a korszerű gépkocsik teljesen leállítják az üzemanyag befecskendezését és motorfék üzemmódban 0 a fogyasztás.
Ha nem használjuk feleslegesen a légkondicionálót, akár 17-30%-ot, az ablakfűtés funkció hanyagolásával pedig 11%-ot spórolhatunk az üzemanyagon. A felhúzott ablakokkal is megtakaríthatunk a benzinen és a gázolajon. Jól tesszük azt is, ha kerüljük a nagy sebességet. 120 km/h feletti tempónál már 20 km/h növekmény is 15%-os fogyasztásnövekedést eredményez a gyakori gyorshajtási bírságok mellett.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Hidegben is tudsz spórolni
10 benzintakarékos tipp 7 fok alatt
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








