Új hatósági igazolványok - utazási kedvezmény igénybevételéhez

2010. június 15. 11:32

A közforgalmú személyszállítási utazási kedvezményekről szóló kormányrendelet értelmében utazási kedvezmény igénybevételére jogosult - többek között - aki vakok személyi járadékában, aki fogyatékossági támogatásban, valamint aki vagy aki után szülője vagy eltartója magasabb összegű családi pótlékban részesül. Az utazási kedvezmény igénybevételéhez a Magyar Államkincstár igazolja a felsorolt ellátásokra való jogosultságot, melyről hatósági igazolványt állít ki.

A kincstár 2010. július 1-jéig postai úton, tértivevényes küldeményként juttatja el a
jogosultak részére az új formátumú igazolványt, mely igazolvány plasztik alapú és azon
kívül, hogy sorszámmal ellátott, hamisítás és másolás elleni védelemmel is rendelkezik. Az új igazolványok kiadásával a régiek érvényüket vesztik.

Aki a fenti ellátás valamelyikében részesül, és 2010. július 20-ig nem kapja meg az új
igazolványt és igényt tart rá, az jelezze a lakóhelye szerint illetékes regionális igazgatóság családtámogatási és szociális ellátási irodáinak ügyfélszolgálatán, vagy a
következő telefonszámokon: 06-1-452-2910, 06-20-881-9535, 06-30-344-0045, 06-70-460-9005.

A fenti rendelet 2010. július 1-jétől történő módosítása révén a kedvezmény
igénybevételére sorszámozott hatósági igazolvány birtokában kerülhet sor, melyhez a
kedvezmény érvényesítésekor az igazolvány mellé személyi igazolvány vagy egyéb
személyazonosságot igazolvány felmutatása is megkövetelhető.

2010. július 1-jét követően külön kérelem nélkül a fenti ellátásokat megállapító határozattal egyidejűleg kerül megküldésre, ezért az ügyfélszolgálati helyeken ezen típusú igazolvány kiadására nincs lehetőség.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. május 19. szerda
Ivó, Milán
20. hét
Május 19.
Forrásvizek napja
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?