A MasterCard kutatása szerint 120 millió eurót érő győzelemért küzd a szombat esti UEFA Bajnokok Ligája döntőn a világ két kiemelkedő csapata az FC Internazionale Milano és az FC Bayer München; az UEFA hivatalos szponzorának megbízásából készült tanulmány kimutatta, hogy a mérkőzés a teljes európai gazdaság számára mintegy 351,5 millió euró bevételt jelent.
A MasterCard kutatása szerint a spanyol fővárosban működő vállalkozások 50 millió eurós bevétellel számolhatnak, ami elsősorban vendéglátásból, sport-emléktárgyak értékesítéséből, növekvő reklám megrendelésekből, események bevételeiből származik. Madrid várhatóan még Róma 2009-es 45 millió Eurós bevételét is túlszárnyalja.
A növekedés jelentős mértékben köszönhető a döntő időpontjának, melyet a hét közepéről az utazásra sokkal alkalmasabb szombatra tettek át. Az angol és spanyol csapatok távolmaradása növeli a meccs kimenetelét övező bizonytalanságot, így az érdeklődést is - állítja a kutatás, ami összesen 120.000 látogatót vonz majd a spanyol fővárosba. Az európai gazdaságot körülbelül 94 millió euróval lendíti majd fel a döntő. A MasterCard tanulmánya szerint a bevétel jelentős részét a főként Németországból és Olaszországból érkező drukkerek utazási, és szállásköltségei jelentik.
Emellett az Európa minden tájáról érkező szurkolók jelentős összegeket költenek majd reklámpólókra, ételre és italra is. Azonban a döntőt nem csak az öreg kontinens követi figyelemmel, hiszen 10 dél-amerikai labdarúgó érintett a BL döntőben. Mindezen túl 50 millió dél-amerikai tart számon felmenői között olaszokat, 7 millióan pedig német ősöket, így a Bayer München - Internazionale mérkőzésnek jelentős gazdasági hatása lehet Dél-Amerikában is.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé