Fordítási hiba és következetlen jogalkotásból eredő jogértelmezési viták miatt Magyarországon szinte következmények nélkül száguldozhatnak a külföldiek és a magyar tulajdonú külföldi rendszámú autók vezetői- állítja a Népszabadság.
Az objektív felelősség 2008. májusi bevezetése óta nem lehet itthon megúszni a gyorshatjást. Sajnos ez az állítás azoban csak a magyar rendszámú autókra igaz, a külföldiekre nem. A rendészeti tárca szerint ugyanis ha a rendőrség nem állította meg őket, semmiféle bírságot nem lehet rajtuk behajtani, sőt még az autó tulajdonosának az adatait sem tudják a hatóságok megállapítani. "Nem létezik olyan jogforrás, amely az egész unióban megfelelően kezelné azt, hogy az egyes tagállamok hatóságai hogyan kaphatnak adatokat a más tagországokban nyilvántartásba vett gépjárművek üzemben tartóiról"
Más kérdés, hogy éppen azért vezették be az objektív felelősség intézményét, mert a rendőrség a magyar honosságú autók esetén is csak akkor tudta megállapítani a szabálysértő személyét, ha megállította a gyorshajtót.
A szaktárca szerint a külföldi gyorshajtók megfékezésének másik akadálya, hogy a bírságot nem sikerülne behajtani rajtuk. A közigazgatási eljárásban kiszabott bírságokat a szabálysértési európai jogsegély keretében nem lehet behajtani. Ezért a szaktárca kétoldalú megállapodást készített elő Ausztriával a külföldi autósokkal szembeni hatékonyabb fellépés érdekében. Reményeik szerint a megállapodás alapján a hatóságok könnyebben eljárnak a külföldi gyorshajtókkal szemben.
Nem lenne szükség kétés többoldalú egyezményekre a szabálysértő gépjármű-tulajdonosok adatainak átadásáról, ha a 2007-ben elfogadott szabálysértési jogsegélyről szóló törvényt egy fordítási hiba miatt nem szúrják el. A kerethatározat 1. cikkelyében az "infringements of the rules of law" kifejezést "szabálysértésnek minősülő"-ként fordították, holott a hivatkozott angol kifejezés tágabban értelmezendő, nem csupán a szabálysértésekre vonatkozik. Ha igy értelmezték volna, a közigazgatási határozatot azonnal végre lehetne hajtatni abban az uniós tagállamban, ahol az autót bejegyezték.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé
- Az Európai Bizottság további 68 millió euróval segíti a palesztinokat
- Holland polgármesterek az antiszemitizmus ellen