Fordítási hiba és következetlen jogalkotásból eredő jogértelmezési viták miatt Magyarországon szinte következmények nélkül száguldozhatnak a külföldiek és a magyar tulajdonú külföldi rendszámú autók vezetői- állítja a Népszabadság.
Az objektív felelősség 2008. májusi bevezetése óta nem lehet itthon megúszni a gyorshatjást. Sajnos ez az állítás azoban csak a magyar rendszámú autókra igaz, a külföldiekre nem. A rendészeti tárca szerint ugyanis ha a rendőrség nem állította meg őket, semmiféle bírságot nem lehet rajtuk behajtani, sőt még az autó tulajdonosának az adatait sem tudják a hatóságok megállapítani. "Nem létezik olyan jogforrás, amely az egész unióban megfelelően kezelné azt, hogy az egyes tagállamok hatóságai hogyan kaphatnak adatokat a más tagországokban nyilvántartásba vett gépjárművek üzemben tartóiról"
Más kérdés, hogy éppen azért vezették be az objektív felelősség intézményét, mert a rendőrség a magyar honosságú autók esetén is csak akkor tudta megállapítani a szabálysértő személyét, ha megállította a gyorshajtót.
A szaktárca szerint a külföldi gyorshajtók megfékezésének másik akadálya, hogy a bírságot nem sikerülne behajtani rajtuk. A közigazgatási eljárásban kiszabott bírságokat a szabálysértési európai jogsegély keretében nem lehet behajtani. Ezért a szaktárca kétoldalú megállapodást készített elő Ausztriával a külföldi autósokkal szembeni hatékonyabb fellépés érdekében. Reményeik szerint a megállapodás alapján a hatóságok könnyebben eljárnak a külföldi gyorshajtókkal szemben.
Nem lenne szükség kétés többoldalú egyezményekre a szabálysértő gépjármű-tulajdonosok adatainak átadásáról, ha a 2007-ben elfogadott szabálysértési jogsegélyről szóló törvényt egy fordítási hiba miatt nem szúrják el. A kerethatározat 1. cikkelyében az "infringements of the rules of law" kifejezést "szabálysértésnek minősülő"-ként fordították, holott a hivatkozott angol kifejezés tágabban értelmezendő, nem csupán a szabálysértésekre vonatkozik. Ha igy értelmezték volna, a közigazgatási határozatot azonnal végre lehetne hajtatni abban az uniós tagállamban, ahol az autót bejegyezték.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








