15 °C Budapest

Állambácsit nem érdekli a verseny - szívnak az adófizetők

2009. október 8. 04:33

Orange Ways kontra KHEM A napokban eldőlt, hogy a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium nem járul hozzá az Orange Ways belföldi expresszbusz-szolgáltatásának elindításához. A vállalat továbbra is keresi annak lehetőségét, hogy a nemzetközileg sikeres komfort kategóriás szolgáltatásait a belföldi utasok is mielőbb igénybe vehessék - erre azonban egyelőre kevés esélyük mutatkozik.


Az előzmények

Másfél éve tervezi az OrangeWays - mintegy 800 millió forintos beruházással - belföldi expresszbusz-szolgáltatásának indítását - az eredeti tervek szerint 5 megyeszékhely és a főváros között.

Kovács Miklós , az Orange Ways vezérigazgatója a Pénzcentrumnak elmondta: a járatok Zalaegerszeget, Győrt, Miskolcot, Debrecent és Szegedet kötnék össze a fővárossal. A jegyárak a Volán buszjáratain megszokott szinten határoznák meg, üzletpolitikai kedvezményeket kínálva a diákoknak és nyugdíjasoknak is. A társaság viszonylatonként mindkét irányból napi minimum 2 járatban gondolkodik.

Emlékezetes, hogy augusztusban még az egyetemi hallgatói önkormányzatok is az expresszbuszokért lobbiztak. A Pécsi Tudományegyetem Hallgatói Önkormányzata a Szegedi, Miskolci, Zalaegerszegi és Debreceni Egyetem Hallgató Önkormányzataival egyeztetve leveleikben Hónig Péter közlekedési miniszterhez fordultak, hogy támogassa az Orange Ways egyetemi városokhoz köthető, belföldi távolsági autóbuszos közlekedésre irányuló kérelmét.

Korábban: Mindenki az Orangeways-t akarja

Az Orange Ways
Az első hazai komfortbusz szolgáltató OrangeWays prémium-szolgáltatásokat nyújtó autóbuszaival jelenleg 45 európai célállomásra indít járatokat.. Utasainak száma 2009 első felében elérte a 100 ezer főt. Persze távolról sem állítjuk, hogy a szolgáltatás tökéletes -mi is belefutottunk már 5 órás késésekbe- azonban a társaság sikereit kár lenne vitatni.

Összehasonlításként: a Budapest-Bécs távolságot (kb. 250 km) 3490 forintért, 2,5 óra alatt teszik meg buszai. A MÁV járatain a legolcsóbb teljes árú jeggyel számolva a Budapest-Miskolc (kb. 190 km) távolság 2920 forintba kerül, és 2 óra 17 percet vesz igénybe, a Volán járataival ugyanennyiért utazhatunk.

 

"Meggyőződésünk, hogy a komfort kategóriás szolgáltatás iránt fennálló jelentős piaci igény kielégítése érdekében található olyan megoldás, amely egyúttal a közszolgáltatók érdekeit is figyelembe veszi." - nyilatkozta Kovács Miklós.  "Az így bevezetendő üzleti alapú szolgáltatások úgy szolgálhatnak ki egy sajátos piaci szükségletet, hogy közben az állami költségvetést is tehermentesítik."

A vezérigazgató azonban bizakodó: "A szolgáltatás olyan fogyasztói kört céloz meg járataival, amelyek igényeit jelenleg a közszolgáltatók nem elégítik ki. Ezért bízom benne, hogy hamarosan születhet olyan megoldás, amelynek nyomán a hazai utazóközönség is megismerheti a külföldön nagy népszerűségnek örvendő menetrend szerinti prémium buszszolgáltatásainkat." -mondta.

A busztársaság kérelme országos méretekben tíz buszra vonatkozik, ezek -álláspontjuk szerint- nyilvánvalóan nem teremtettek volna erős konkurenciát. A vezérigazgató úgy látja, hogy itt elsősorban elvi jellegű döntésről, jogszabály-értelmezésről van szó.

Az Orange Ways már megkezdte a továbblépéshez szükséges egyeztetéseket. Vannak konkrét elképzeléseik a probléma megoldására, ám ezekről egyelőre még nem tudtunk meg részleteket.

Piaci verseny? Kit érdekel! Íme a minisztérium reakciója

NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 28. kedd
Vencel
39. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Hello vidék  |  2021. szeptember 27. 18:05