Újra beköszöntött a kánikula, a BKV így ismét beveti "vízosztó kommandóját", hogy elviselhetővé tegye a tikkasztó hőséget utasai számára.
Ismét erőteljes melegedésnek indult az időjárás, ezért a BKV Zrt. mindent megtesz, hogy utasai és dolgozói számára elviselhetővé tegye az utazást, a munkába jutást, a munkavégzést. A társaság szerdától ismét hadrendbe állítja "vízosztó kommandóját", akik a múlt héten már megszokott 4 fővárosi helyszínen, a Moszkva téren, az Oktogonnál, a Blaha Lujza téren és a Boráros téren zacskós vízzel igyekeznek enyhíteni az utazóközönség szomjúságán. A hoszteszekkel szerdán és csütörtökön 15.00 órától, pénteken pedig 13.30-tól találkozhatnak az utasok.
A járművezetők és a dolgozók részére megfelelő mennyiségű, sőt, többlet védőitalt is biztosítanak a munkahelyeiken, a nyári időszakban a formaruhát hordó munkavállalók pedig könnyítést kapnak, így például rövidnadrág viselését is engedélyezik számukra, és nyakkendőt sem kell kötniük.
Összesen 190 járművön, - a szóló és csuklós Volvo autóbuszokon valamint a Combino villamosokon - van légkondicionáló berendezés, amelyet utasítás szerint működtetnek a 24 °C-os hőmérsékleti határ elérésekor. A többi járaton többnyire marad az ablaknyitás, a menetszél a folyamatos légcserével ugyanis nagymértékben enyhítheti a kánikula kellemetlen hatásait. A hamarosan forgalomba álló Van Hool buszokat is ellátják korszerű légkondicionáló berendezéssel.
A melegebb időszakokban a napi hőmérséklet-ingadozások miatt megszaporodnak a sínkivetődések. Azért, hogy a sín felpúposodását megelőzzék, a villamos-vonalakon szükség esetén a legmelegebb napszakban 12.00 és 17.00 óra között locsolják a síneket és azok környezetét - ez, ha rövid ideig is - az egész vonalon kellemesebb klímát eredményez.
Hamarosan már nem csak a szupergazdagok kiváltsága lesz: ennyibe kerül egy jegy a fapados űrutazásra
A HALO Space tervei szerint 2026-tól kezdődően kereskedelmi repüléseket indít a világűrbe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Leomlott az egykori koppenhágai tőzsde főhomlokzata
- Az Európa-bajnokságon ismét játszunk a svédekkel
- Szankciókat jelentett be Irán ellen a brit és az amerikai kormány
- Egyetemi bérkövetelések: előrelépés még nincs, államtitkári ígéret már van
- Teherán: ha Izrael úgy, akkor mi is úgy – felülvizsgálhatják a nukleáris doktrínát
- Az osztrák parlament zöld jelzést adott a 30 kilométeres sebességkorlátozásnak