Az autóipar évek óta retteg attól, hogy megemelik a követelményeket a járművek tetejének teherbírását illetően. A jelenlegi szabályok még az előző évtizedből származnak, emiatt a szakértők szerint új követelményrendszert kellene bevezetni, hogy ezzel jelentősen növeljék a biztonságot, bár az tény, hogy ez többletköltséggel járna a gyártók számára.
A Public Citizen társaság legújabb tesztjei megmutatták, hogy ha egy autó felborul, a benne utazók komoly sérüléseket szenvedhetnek, ami bénuláshoz vagy akár halálhoz is vezethet. Az összes modell amelyik részt vett a teszten - összesen 6 - megbukott a Public Citizen tesztjén ezt a területet illetően, vagyis azt lehet mondani, hogy jelenleg elég gyenge az autók védelme a tetőt illetően.

Motorauthority.com
Jelenleg a gyártól olyan modelleket kell piacra dobjanak, amelyek a saját súlyuk másfélszeresének képesek ellenállni, ez azonban kevésnek bizonyul, így szakértői szervezetek szerint ezt két és fél szeresre kellene emelni. Az NHTSA 2008 nyara óta dolgozik azon, hogy a tető biztonságára vonatkozó szabályokat szigorítsák, de egyelőre még nem rukkoltak ki egyetlen részletes javaslattal sem. Bár úgy tűnt, hogy májusban kiadják a javaslatot, júniusban bejelentették, hogy erre még várni kell jogi problémák miatt.
Az amerikai közlekedésbiztonsági intézet, az NHTSA javaslata, hogy a tető teherbírását az autó saját súlyának másfél szereséről két és fél szeresre kellene emelni, akár 13-44 halálesettel és 800 sérüléssel jelentene kevesebbet csak az Egyesült Államok útjain egy év alatt az olyan baleseteknél, amelyekben az autó megpördül. Az új határidőt a szervezet október 1-re tűzte ki, ekkor várható, hogy bejelentik a legújabb biztonsági előírásokat a tetőre vonatkozóan.
A Public Citizen tesztjén hat modellt vizsgáltak, a General Motors 2007-es Pontiac G6-osát, a Chrysler 2006-os 300 szedánját, a Toyota 2007-es Carmy szedánját, a Volkswagen 2007-es Jettáját, a Honda 2006-os Ridgeline pickup-ját és a Hyundai 2008-os Sonata szedánját.
Tovább csúszhat a Gellért és a Rác fürdő újranyitása: ez az új céldátum, ha végre megkapják a hitelt
A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








