Az autóipar évek óta retteg attól, hogy megemelik a követelményeket a járművek tetejének teherbírását illetően. A jelenlegi szabályok még az előző évtizedből származnak, emiatt a szakértők szerint új követelményrendszert kellene bevezetni, hogy ezzel jelentősen növeljék a biztonságot, bár az tény, hogy ez többletköltséggel járna a gyártók számára.
A Public Citizen társaság legújabb tesztjei megmutatták, hogy ha egy autó felborul, a benne utazók komoly sérüléseket szenvedhetnek, ami bénuláshoz vagy akár halálhoz is vezethet. Az összes modell amelyik részt vett a teszten - összesen 6 - megbukott a Public Citizen tesztjén ezt a területet illetően, vagyis azt lehet mondani, hogy jelenleg elég gyenge az autók védelme a tetőt illetően.
Motorauthority.com
Jelenleg a gyártól olyan modelleket kell piacra dobjanak, amelyek a saját súlyuk másfélszeresének képesek ellenállni, ez azonban kevésnek bizonyul, így szakértői szervezetek szerint ezt két és fél szeresre kellene emelni. Az NHTSA 2008 nyara óta dolgozik azon, hogy a tető biztonságára vonatkozó szabályokat szigorítsák, de egyelőre még nem rukkoltak ki egyetlen részletes javaslattal sem. Bár úgy tűnt, hogy májusban kiadják a javaslatot, júniusban bejelentették, hogy erre még várni kell jogi problémák miatt.
Az amerikai közlekedésbiztonsági intézet, az NHTSA javaslata, hogy a tető teherbírását az autó saját súlyának másfél szereséről két és fél szeresre kellene emelni, akár 13-44 halálesettel és 800 sérüléssel jelentene kevesebbet csak az Egyesült Államok útjain egy év alatt az olyan baleseteknél, amelyekben az autó megpördül. Az új határidőt a szervezet október 1-re tűzte ki, ekkor várható, hogy bejelentik a legújabb biztonsági előírásokat a tetőre vonatkozóan.
A Public Citizen tesztjén hat modellt vizsgáltak, a General Motors 2007-es Pontiac G6-osát, a Chrysler 2006-os 300 szedánját, a Toyota 2007-es Carmy szedánját, a Volkswagen 2007-es Jettáját, a Honda 2006-os Ridgeline pickup-ját és a Hyundai 2008-os Sonata szedánját.
Hamarosan már nem csak a szupergazdagok kiváltsága lesz: ennyibe kerül egy jegy a fapados űrutazásra
A HALO Space tervei szerint 2026-tól kezdődően kereskedelmi repüléseket indít a világűrbe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Ukrajna érdemrenddel tünteti ki Alain Delont
- Máris itt a Kínai Nagydíj - sport a tévében
- Forgalomkorlátozások lesznek a fővárosban - több okból is
- Orbán Viktor: arra számítok, hogy repedezni fog a háborúpárti gondolkodás
- Napról napra értesülhetünk az időjárási anomáliákról
- Ismét őrizetbe vették Nicola Sturgeon volt skót miniszterelnök férjét