Eddig a lóerő volt a fontos, mostantól viszont a fogyasztás. Fogynak a kőolaj és földgázkészletek, a bioüzemanyag tömegtermelése viszont élelmiszerdrágulást okoz. De akkor hova fejlődjenek az autógyárak? Egyelőre úgy tűnik az elektromos és hidrogénnel hajtott autóban a jövő. Utána pedig ki tudja...
Semmi sem keltheti fel jobban a világ autógyártóinak figyelmét, mint a magas üzemanyagárak, a nagy autók pánikszerű eladása, és a hihetetlen mértékű büntetések kilátásba helyezése a sok káros anyagot kibocsátó autókra. Ezek hatására kevesebb mint két év alatt, számos említésre méltó dolog történt. A technológiák, amelyek eddig a lóerőmegszállott piacot szolgálták ki, valószínűleg már nem látják többet a napvilágot, helyükre ugyanis újak léptek, megfelelve a piac és a szabályozási környezet jelenlegi elvárásainak.
Alig 18 hónappal ezelőtt még inkább viccesnek számított, ha kijött egy-egy hír a hibrid autók fejlesztéséről, ezeket a járműveket ugyanis sokan csak érdekes külsővel tudták elképzelni, amivel a hollywoodi sztárok bizonygathatják, hogy ők bizony odafigyelnek a környezetükre. 2007-ben még senki nem vette komolyan azokat a kijelentéseket, hogy 2010-től márpedig piacra kerülnek a hibrid autók. Mára ez viszont már nem számít olyan meglepő dolognak, egyre közelebb kerülnek a tömeggyártáshoz a szóban forgó teljesen új technikával készült modellek.
Kiszórták a hidrogénnel hajtott autókat! Tesztelhet, aki akar az USA-ban!
Számos országban már komoly vita tárgya, hogy melyik legyen az az év, amikortól komoly büntetési tételeket szabnak majd ki a kibocsátott káros anyagokra. Emiatt jelentősen vissza is esett a nagyméretű autók forgalma, sőt, sokan szeretnék inkább eladni benzinfaló járművüket. Bár sokak szerint technikailag egyszerűen lehetetlen megfelelni a nemrégiben támasztott szigorú követelmények, úgy tűnik az autóipar megbirkózik vele.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ennek ellenére még mindig sokat kell tenni a fejlődés érdekében, a mai technikák fejlesztése elengedhetetlen. Ebben néhány gyár előrébb, néhány hátrébb jár. A BMW például négyszer olyan mértékben volt képes fejleszteni, mint az európai átlag a káros anyag kibocsátás terén. A szén-dioxid kibocsátás 2006-os és 2007-es adatai élesen megmutatják a helyezéseket, a BMW 170 g/km-t tudott javítani, a Hyundai 160-at, a Toyota 149-et, a Suzuki 162-t, a Renault pedig 146 g/km-t.
Bár a gyártók nem tudnak megegyezésre jutni abban, hogy melyik hibrid technológia is a legjobb, de a fejlesztések eredményeképpen 2010-ben már több modellt is találhatunk a piacon, amelyik eltér a ma még hagyományos üzemanyaggal működő modellektől. A Renault-Nissan páros például 2010-ben tervezi piacra dobni az elektromos autóját. A következő lépés pedig egyelőre senki nem tudhatja, hogy mi lesz...
Brutál áremeléssel robban a szezon a Balatonnál: 28 százalékkal is drágább lehet a nyaralás 2024-ben
Tavalyhoz képest átlagosan 10 százalékkal emelkedtek a szállásárak a Balatonnál. A szállástípusok közül leginkább a panziók drágultak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Rongálás miatt áll az aluljárót a felszínnel összekötő lift a Határ útnál
- Elfogyott a türelem a határ túloldalán: Burgenland hadat üzent a kormánynak
- Új nevet kap a Nemzeti Múzeum
- Durva kőomlás a magyar turisták kedvenc kirándulóhelyén
- Bejött a papírforma a reformátusoknál
- "Egyelőre nehéz értelmezni" - mondja Török Gábor egy meglepő közvélemény-kutatásról