Eddig a lóerő volt a fontos, mostantól viszont a fogyasztás. Fogynak a kőolaj és földgázkészletek, a bioüzemanyag tömegtermelése viszont élelmiszerdrágulást okoz. De akkor hova fejlődjenek az autógyárak? Egyelőre úgy tűnik az elektromos és hidrogénnel hajtott autóban a jövő. Utána pedig ki tudja...
Semmi sem keltheti fel jobban a világ autógyártóinak figyelmét, mint a magas üzemanyagárak, a nagy autók pánikszerű eladása, és a hihetetlen mértékű büntetések kilátásba helyezése a sok káros anyagot kibocsátó autókra. Ezek hatására kevesebb mint két év alatt, számos említésre méltó dolog történt. A technológiák, amelyek eddig a lóerőmegszállott piacot szolgálták ki, valószínűleg már nem látják többet a napvilágot, helyükre ugyanis újak léptek, megfelelve a piac és a szabályozási környezet jelenlegi elvárásainak.
Alig 18 hónappal ezelőtt még inkább viccesnek számított, ha kijött egy-egy hír a hibrid autók fejlesztéséről, ezeket a járműveket ugyanis sokan csak érdekes külsővel tudták elképzelni, amivel a hollywoodi sztárok bizonygathatják, hogy ők bizony odafigyelnek a környezetükre. 2007-ben még senki nem vette komolyan azokat a kijelentéseket, hogy 2010-től márpedig piacra kerülnek a hibrid autók. Mára ez viszont már nem számít olyan meglepő dolognak, egyre közelebb kerülnek a tömeggyártáshoz a szóban forgó teljesen új technikával készült modellek.
Kiszórták a hidrogénnel hajtott autókat! Tesztelhet, aki akar az USA-ban!
Számos országban már komoly vita tárgya, hogy melyik legyen az az év, amikortól komoly büntetési tételeket szabnak majd ki a kibocsátott káros anyagokra. Emiatt jelentősen vissza is esett a nagyméretű autók forgalma, sőt, sokan szeretnék inkább eladni benzinfaló járművüket. Bár sokak szerint technikailag egyszerűen lehetetlen megfelelni a nemrégiben támasztott szigorú követelmények, úgy tűnik az autóipar megbirkózik vele.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ennek ellenére még mindig sokat kell tenni a fejlődés érdekében, a mai technikák fejlesztése elengedhetetlen. Ebben néhány gyár előrébb, néhány hátrébb jár. A BMW például négyszer olyan mértékben volt képes fejleszteni, mint az európai átlag a káros anyag kibocsátás terén. A szén-dioxid kibocsátás 2006-os és 2007-es adatai élesen megmutatják a helyezéseket, a BMW 170 g/km-t tudott javítani, a Hyundai 160-at, a Toyota 149-et, a Suzuki 162-t, a Renault pedig 146 g/km-t.
Bár a gyártók nem tudnak megegyezésre jutni abban, hogy melyik hibrid technológia is a legjobb, de a fejlesztések eredményeképpen 2010-ben már több modellt is találhatunk a piacon, amelyik eltér a ma még hagyományos üzemanyaggal működő modellektől. A Renault-Nissan páros például 2010-ben tervezi piacra dobni az elektromos autóját. A következő lépés pedig egyelőre senki nem tudhatja, hogy mi lesz...
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


