Az Amerikai Autósszövetség (AAA) legújabb jelentése szerint a rekord értékű gázolaj az egekbe repítette az autóhasználat költségeit. De az üzemanyagár emelkedés nem az egyetlen negatív tényező.
Az AAA kalkulációja szerint hiába csökkentek egyes autófenntartással kapcsolatos kiadások, ezt szinte teljes egészében felemészti a gázolaj árának emelkedése. Ráadásul a jelentés akár már idejétmúltnak is tekinthető, hiszen a kalkuláció 2007. év végi üzemanyagárakkal készült. Mint tudjuk, azóta az árak jelentősen emelkedtek.
Az AAA adatai szerint az amerikaiak számára egy autó fenntartásának éves költsége átlagosan 8 ezer dollárba (1,2 millió forint) kerül. Ez természetesen autómérettől függően eltérő lehet, akár plusz-mínusz 2 ezer dollár (320 ezer forint) eltérést is eredményezhet.
Az említett kalkuláció az üzemanyag-fogyasztáson kívül figyelembe veszi a karbantartás, új gumiabroncsok, a teljes körű biztosítás, az értékcsökkenés és a finanszírozás költségeit is. Mindezt 5 évvel, és 75 ezer mérfölddel számolva.
A felsorolásból látható, hogy nem csak az üzemanyagárak emelkedése okozza a vezetéssel kapcsolatos költségek emelkedését, hanem például a gumiabroncsok drágulása is, hiszen azok is petróleumból készülnek, és mind minden nyersanyag, a petróleum ára is emelkedik.
Mivel az új autók árai lassan, de biztosan szintén emelkednek, így a finanszírozás költségei is nőnek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Természetesen akadnak kritikusok is, akik úgy gondolják, hogy nem ez a legmegfelelőbb kalkuláció, ugyanis nem vesz figyelembe olyan "látens költségeket", mint például az utak állapota, parkolási díjak, a szén-dioxid kibocsátás költségei vagy a dugók által okozott kár.
Egyes államok, mint például California már tervezgeti, hogy keményebb szabályokat léptet életbe az autók szén-dioxid kibocsátása ellen, ami várhatóan tovább drágítja majd az autókat és azok fenntartási költségeit is.
Ezzel párhuzamosan az egyre mélyülő amerikai válság következményeként 2008-ra az elmúlt 10 év legkevesebb új autó eladására számítanak. Ezt egy közvélemény-kutatási eredmény is alátámasztja: a válaszolók 60 százaléka állította, hogy az üzemanyagár emelkedés erősen kihat vásárlási szándékaira, 43 százalékuk pedig üzemanyag-takarékosabb autóban gondolkodna új autó vásárlása esetén.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








