Az Amerikai Autósszövetség (AAA) legújabb jelentése szerint a rekord értékű gázolaj az egekbe repítette az autóhasználat költségeit. De az üzemanyagár emelkedés nem az egyetlen negatív tényező.
Az AAA kalkulációja szerint hiába csökkentek egyes autófenntartással kapcsolatos kiadások, ezt szinte teljes egészében felemészti a gázolaj árának emelkedése. Ráadásul a jelentés akár már idejétmúltnak is tekinthető, hiszen a kalkuláció 2007. év végi üzemanyagárakkal készült. Mint tudjuk, azóta az árak jelentősen emelkedtek.
Az AAA adatai szerint az amerikaiak számára egy autó fenntartásának éves költsége átlagosan 8 ezer dollárba (1,2 millió forint) kerül. Ez természetesen autómérettől függően eltérő lehet, akár plusz-mínusz 2 ezer dollár (320 ezer forint) eltérést is eredményezhet.
Az említett kalkuláció az üzemanyag-fogyasztáson kívül figyelembe veszi a karbantartás, új gumiabroncsok, a teljes körű biztosítás, az értékcsökkenés és a finanszírozás költségeit is. Mindezt 5 évvel, és 75 ezer mérfölddel számolva.
A felsorolásból látható, hogy nem csak az üzemanyagárak emelkedése okozza a vezetéssel kapcsolatos költségek emelkedését, hanem például a gumiabroncsok drágulása is, hiszen azok is petróleumból készülnek, és mind minden nyersanyag, a petróleum ára is emelkedik.
Mivel az új autók árai lassan, de biztosan szintén emelkednek, így a finanszírozás költségei is nőnek.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Természetesen akadnak kritikusok is, akik úgy gondolják, hogy nem ez a legmegfelelőbb kalkuláció, ugyanis nem vesz figyelembe olyan "látens költségeket", mint például az utak állapota, parkolási díjak, a szén-dioxid kibocsátás költségei vagy a dugók által okozott kár.
Egyes államok, mint például California már tervezgeti, hogy keményebb szabályokat léptet életbe az autók szén-dioxid kibocsátása ellen, ami várhatóan tovább drágítja majd az autókat és azok fenntartási költségeit is.
Ezzel párhuzamosan az egyre mélyülő amerikai válság következményeként 2008-ra az elmúlt 10 év legkevesebb új autó eladására számítanak. Ezt egy közvélemény-kutatási eredmény is alátámasztja: a válaszolók 60 százaléka állította, hogy az üzemanyagár emelkedés erősen kihat vásárlási szándékaira, 43 százalékuk pedig üzemanyag-takarékosabb autóban gondolkodna új autó vásárlása esetén.
Tovább csúszhat a Gellért és a Rác fürdő újranyitása: ez az új céldátum, ha végre megkapják a hitelt
A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








