Biztonságos az autód? Nagyobb veszélyben vagy mint gondolnád!

Pénzcentrum
2007. október 11. 10:05

Egy terepjáró mellett elhaladva könnyen azt gondolhatnánk: ha bármi baj történne, semmi esélyünk sem lenne középkategóriás szedánunkkal az annál nagyobb és magasabb felépítésű terepjáró ellen. Sőt sokszor azt is érezhetjük, hogy a terepjáróban ülők tisztában vannak azzal, hogy az erőviszonyokból fakadóan a baleset súlyosabb következményeit a másik autóban ülők szenvedik majd el, és ezért a kelleténél erőszakosabban közelítenek.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Az amerikai Insurance Institute for Highway Safety által készített felmérés azonban arról tanúskodik, hogy a magabiztos terepjáró-tulajdonosok gyakorta tévednek, és merészségükért nagy kárt fizethetnek, mivel autóik sokszor még a középkategóriás modellek esetében alapfelszereltségnek számító biztonsági standardoknak sem felelnek meg. Így ha egy közel azonos méretű autóval találják szemben magukat, rosszabb esélyekkel indulnak mint egy középkategóriás autóban ülők.

Az intézet legutóbbi tesztéjének keretében hat, nemrégiben piacra került modellt vizsgált. Az eredmények tanulsága szerint a gyártók erőfeszítéseit tészben siker koronázza, a mai modellek ugyanis nagyságrendekkel biztonságosabbak mint a néhány éve piacon lévő társaik. Azonban arra is fényderült, hogy további fejlesztésekre és beruházásokra lesz szükség.

Bár a frontális ütközésnél érezhetően sokat javult a modellek teljesítménye, az oldalról érkező becsapódás, több amerikai terepjáró, így Chrysler Jeep Grand Cherokee és Chevrolet TrailBlazer esetében is halálos következménnyel járhat. A Highway Safety mérnökei szerint ez az oldal légzsákok hiányának tudható be, nem elég azonban ha a fejet védő légzsákok beszerelésre kerülnek, mindenképpen szükséges, hogy azok a teljes testet védjék.

Jó minősítést a Nissan terepjárói a Pathfinder és a Xterra kaptak, de csakis akkor ha beszerelésre kerülnek az opcionális, teljes testet védő oldal légzsákok. A Toyota 4Runner, mely esetében ugyanez alapfelszereltségnek számít, ugyancsak jó minősítést kapott.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 39 646 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 7,28%), de nem sokkal marad el ettől a Sberbank 40 150 forintos törlesztőt (THM 7,66%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A Nissan és a többi autógyártó is azzal védekezett az eredmények nyilvánosságra kerülése után, hogy minden most vizsgált modell megfelelt a hivatalosnak számító teszteken, bár azt mindannyian elismerték, hogy a Highway Safety keményebb próba elé állítja a modelleket.

A legnagyobb amerikai gyártó, a GM emellett kiemelte, hogy vélemény szerint egyetlen autó biztonságosságát sem lehet megítélni egy egyszeri tesz alapján. Az eredmények azonban mindenképpen elgondolkodtatóak.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. október 25. hétfő
Blanka, Bianka
43. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?